Себастиен Ожие (Ситроен) завърши начело втория ден от рали Франция след страхотна битка с Дани Сордо (Мини). Французинът има аванс от 9,5 секунди преди утрешните финални шест етапа. Петер Солберг бе забавен от спукана гума и това превърна състезанието в двубой.
Сордо водеше във временното класиране след четирите отсечки до обяд, но лидерството се смени три пъти. Той отново отбеляза колко добре подготвен е автомобилът му и че работи безупречно, което му помага неимоверно много в борбата.
Пилотите на Форд Яри-Мати Латвала и Мико Хирвонен продължиха да вървят пети и шести, като основната им цел за надпреварата е да вземат точки за шампионата.
– Темпото на първите 6 е толкова подобно, че е трудно да се постигне сериозна разлика – призна Латвала. – Фокусиран съм върху точките и това означава намиране на баланс между бързо и каране и непоемане на рискове.
Мико пък сподели, че липса на сцепление е повлияла на скоростта му. В опит да подобри ситуацията състезателят вдигна още задната част на колата и омекоти окачването, но промяна нямаше. Той обаче може да завърши позиция напред, тъй като шефът на М-Спорт Малкълм Уилсън е готов да нареди на Латвала да го пусне, за да намали още разликата спрямо Себастиен Льоб в генералното подреждане.
Следобед Ожие вдигна темпото, а и разликата му с Дани бе едва 0,2 сек. Себ взе поредица етапни победи, докато съотборникът на Сордо в Мини Крис Мийк катастрофира в 13-та отсечка. Пилотът и навигаторът му Пол Нейгл са невредими, но повредите по колата са толкова сериозни след удара в дънер на 15 метра извън трасето, че продължаването по системата Суперрали е невъзможно.
Това спечели по едно място на Латвала (взел 16-ти етап) и Хирвонен, но те са твърде далеч от Ожие и Сордо.
– Малко по-добре е от последната разлика, но все още не се чувствам комфортно – коментира Себастиен. – Има още 40 км от състезанието.