Любимото на пилоти и фенове трасе Сузука е високоскоростно и това е една от основните причини да е толкова харесвано. Настройките и за там обаче са предизвикателство за инженерите. От Рено Спорт F1 споделят повече подробности за нужните реглажи.
1. Двигател
Двигателят е важен, но представянето му не е единственият фактор за добро поведение на автомобилите на Сузука. Пилотите бързо трябва да ускорят при излизането от Спуун, за да оптимизират максимално подхода към обратната права и 130R – най-бързата част от трасето, където мощността определено играе роля. S-кривите в началото на обиколката са друга специална характеристика на Сузука. Там посоката се сменя страшно бързо и от преминаването на тази секция зависи много крайният резултат на финала на тура. Няма много места, където да се изисква управление с ниска скорост. Мнозинството завои са средно- и високоскоростни. Сузука е на 50 метра надморска височина и това не оказва влияние върху поведението на агрегатите.
2. Спирачки
Две са местата, където спирачките се натоварват наистина много: в 11-ти завой и в комбинацията 16-17-ти. В обиколката има достатъчно време апаратите да се охладят, както е и на други високоскоростни трасета като Силвърстоун например. Сузука е писта, на която по-голяма част от усилията се влагат в това спирачките да се загреят.
3. Окачване
Окачването трябва да се настрои така, че автомобилът без проблеми да сменя бързо посоката, особено в секцията от трети до седми завой: тази част е наричана змията.
4. Гуми
С гумите трябва да се внимава – както и на останалите писти от световния шампионат. Те също се натоварват от резките смени в посоката на движение, а асфалтът на Сузука е и абразивен.
5. Аеродинамика
Изискваното ниво е подобно на това от Силвърстоун и Барселона – на няколко стъпки от максималното.
6. Скоростна кутия
Специално внимание се обръща на трета и четвърта предавка, тъй като те са основни за плавното преминаване на първия скорост.
Първа 147 км/ч
Втора 180 км/ч
Трета 213 км/ч
Четвърта 247 км/ч
Пета 283 км/ч
Шеста 319 км/ч
Седма 358 км/ч
7. DRS
Очаква се ефективността на подвижното задно крило да е ниска.