Дженсън Бътън (Макларън) бе най-бърз и през вторите 90 минути тренировки на пистата Сузука преди Гран при на Япония. Съотборникът му Люис Хамилтън поизостана в реда, а втори се нареди Фернандо Алонсо (Ферари), следван от Себастиан Фетел (Ред Бул).
През този час и половина изпитания отборите очаквано се трудиха доста по-усърдно в сравнение с първата сесия. Топекипите все пак изчакаха отново преди да пуснат пилотите си на трасето.
Още след първата си серия Хамилтън се обади на инженерите си, за да докладва за вибрации в колата. Предположението бе, че се дължат на гумите. Бътън пък пробваше различни варианти на задното крило на МР4-26.
Във Ферари пък бяха приключили с пробите на нови и модифицирани аеродинамични елементи и програмата за следобед бе насочена към състезанието. Двайсетина минути преди финала Алонсо и Маса направиха най-дългите си серии със сериозно количество гориво в автомобилите, за да проверят поведението на F150° Italia.
Половин час след началото на сесията Бруно Сена (Рено) се завъртя при опит да премине през първия завой с отворен DRS, докато от Форс Индия съобщиха, че пилотът им Пол ди Реста е съобщил, че вятърът се усилва. Посоката и силата му се менят често, а това влияе на поведението на колите и съответно за тимовете е важно да са наясно (поне приблизително) кога и колко сериозно ще духа на Сузука.
Очаквано тимовете посветиха близо половината сесия на проби с меките гуми за този уикенд – софт. Въздействието им се усети веднага, когато отделни пилоти ги сложиха на автомобилите си.
В тази сесия имаше повече инциденти, за щастие без сериозни последици. Рубенс Барикело катастрофира, а съекипникът му в Уилямс Пасто Малдонадо получи повреда в двигателя, която тимът тепърва ще изследва. И двамата се озоваха на Дегнер, от където колите им трябваше да бъдат прибрани след финала на тестовете. Камуи Кобаяши от своя страна излетя в 130R, но някак избегна удара в предпазните стени.
– Спасяването на века от Кобаяши. ДК (Дейвид Култард – б.р.) и аз сме точно на 130R, гледахме как отвори DRS-а и се завъртя в завоя, където скоростта е над 300 км/ч, като не удари нищо! – коментира Мартин Брандъл в Туитър акаунта си.