Камуи Кобаяши най-вероятно ще стартира от седма, а не от 10-та позиция на стартовата решетка за домашната си Гран при на Япония. Измервателната система на ФИА го нареди последен в Q3, но не бе отчетено правилото за подреждане на пилотите, останали без време в съответния квалификационен сегмент.
Вече стана традиция състезатели с по-слаби коли или различна тактика въобще да не си правят труда да излизат във финалната битка, за да пестят гуми. Това предизвиква сериозни дискусии, но решение за момента няма. Съществува обаче ред, по който автомобилите се подреждат и той зависи от това дали въобще са напускали пита и дали са започвали бърза обиколка. Предимство имат пилотите, започнали квалификационен тур (макар и незавършен). След това се нареждат излезлите от бокса (макар и без стартирана обиколка за време). Последни са ненапусналите гаража. И в трите категории колите се подреждат според стартовите си номера.
При това положение Кобаяши ще е седми на грида на Сузука, следван от Михаел Шумахер (Мерцедес) и пилотите на Рено Бруно Сена и Виталий Петров.
Кобаяши пък зарадва феновете си у дома с първо време в Q1. Новият аеродинамичен пакет на С30 върши чудесна работа и той се възползва максимално от предимствата му.
– Наистина съм щастлив, че стигнах топ 10 на Сузука. В свободната тренировка имахме някои проблеми с баланса, но определени промени в настройките помогнаха. Смятам, че от темпото личи какво е въздействието на новите аерокомпоненти. Имаме и малко гуми останали за утре, а състезанието е това, което се брои. Аз лично искам да спечеля точки тук – заяви Камуи.
Повреда в хидравликата пък бе причината Серхио Перес да не успее да излезе в Q2, въпреки което той остана оптимист, виждайки скоростта на съотборника си.