Състезателният директор на Макларън Ерик Булие отрече напълно появилите се спекулации, че в Уокинг обмислят раздяла с Хонда. Подобен материал днес публикува влиятелният испански спортен вестник Ас, но Булие бе категоричен, че няма представа от къде идва подобна информация и в тима са доволни от брака си с японците.
В моторхоума на екипа днес французинът застана пред пресата заедно с шефа на Хонда във Формула 1 Юсуке Хасегава, който трябваше да понесе всички тежки въпроси на медиите, като този как след 2 години опит в състезанията, производител като Хонда може да си позволи грешки като тази в масления резервоар.
Хасегава контрира обаче, че още не е абсолютно сигурно, че проблемът е в този детайл, но все пак той ще бъде променен за втория тест, като двигателят на Алонсо от първия ден още се изследва в Япония. Този на Щофел Вандоорн от втория още е на път.
Юсуке нарече „неприятни” други проблеми, довели до прекъсването в работата и на Вандоорн. Той каза, че се извинява на пилотите, но обяви категорично, което и Булие потвърди, че нямат някакъв фундаментален проблем с колата или задвижването.
Хасегава обясни отново, че всички компоненти са били преработени и задвижващата система е стъпка напред спрямо миналогодишната, но всичко е още далеч от оптималното си състояние и възможности. Според него, с малката промяна в масления резервоар ще се продължи работа на втория тест, като той засега не вижда причина със същата система да не се отиде и в Гран при на Австралия. По-късно задвижването ще има развитие за първия старт в Европа и по-нататък.
Булие обясни, че загубеното време до тук в тестовете не е позволило колата да се тества още като истинско поведение със свръхзавиване и недозавиване, но категорично заяви, че като аеродинамична ефективност MCL32 е по-добър автомобил от миналогодишния.
На пистата днес поне Алонсо направи над 70 обиколки, но просто личеше колко далеч е още Макларън в избора на настройки на шасито и управлението на задвижването. Той подаваше и отнемаше газ на едно и също място обиколка след обиколка. Нестабилността бе видима при самото движение, което е проблем на шасито, а търсеше и начина на работа на задвижването с подаване на газ.
Наблюдавайки съперниците, Булие заяви, че изненадата е Ферари в това, че имат така близки времена с Мерцедес. „Ред Бул поне засега изглеждат малко по-назад, но всичко едва сега започва“, каза французинът.