Люис Хамилтън (Макларън) бе най-бърз във втората свободна тренировка за Гран при на Корея. Втори остана съотборникът му Дженсън Бътън, а трети е Себастиан Фетел (Ред Бул).
Проливният дъжд спря за тези 90 минути проби на пистата Йонгам и макар да продължаваше да вали, бе далеч по-леко. Според прогнозата се очакваше съвсем да се изчисти около двайсетина минути след началото на сесията. Пистата бе обявена за мокра в началото, а техническият шеф на Лотус Майк Гаскойн заяви, че условията са подходящи за интермедии. Все пак имаше и предпочели гуми за мокро трасе като Камуи Кобаяши (Заубер).
Екипите веднага започнаха работа, за да наваксат изгубеното сутринта време и по-малко от 10 минути след старта повечето пилоти вече имаха времена. Постиженията бяха подобрявани непрекъснато. Алонсо се обади на инженерите си, че на места все още вали по-сериозно и се прибра, за да смени носа на Ферари-то си. Бътън пък се оплака, че има затруднения със загряването на предните гуми на своя Макларън.
Последен на трасето излезе Михаел Шумахер (около 12-ата минута на тренировката), докато Бруно Сена и Жером Дамброзио демонстрираха колко трудно е управлението на все още мократа писта, изтървавайки за момент контрола над колите си. Оказа се, че седемкратният световен шампион е бил забавен от проблем със скоростната кутия. Първият му бърз тур го нареди 11-ти – на повече от 4 сек зад оглавилия подреждането Бътън (1:51.334), следван на 1,325 сек от съотборника си Хамилтън и на 1,662 от Фетел. Себастиен Буеми и Хайме Алгерсуари (Торо Росо) даваха постоянно времена в топ 10 в първата част от изпитанията, а междувременно Люис с излезе пръв (1:50.828).
– Поведението на автомобила е доста добро в последните обиколки – бе коментарът на Хамилтън при прибирането му в пита.
Ферари използваха комплектите интермедии от първото им излизане за деня и за вторите серии на пилотите си – също като повечето тимове в питлейна. Все още валеше слабо на отделни места от трасето, но постепенно се оформяше изсъхваща траектория. Затова и състезателите правеха по-дълги изпитания: Уебър, Фетел и Розберг завъртяха между 9-11 тура. Австралиецът на два пъти изпускаше болида, но без сериозни последици. Междувременно Хамилтън – независимо, че оглавяваше таблицата – искаше да разбере къде губи време.
– В последната обиколка беше 0,2 сек назад във втори сектор – бе отговорът, но с допълнението, че като се има предвид количеството гориво и старите гуми, постижението е съвсем прилично.
Отборите имаха огромно желание да сложат сухи гуми на болидите, но трасето все още не бе достатъчно сухо. Интермедиите пък вече бяха толкова износени, че подобрение във времената не можеше да има. Условията бяха наистина сложни – Нико Розберг удари Алгерсуари, след като блокира колелата в първи завой и не можа да спре. Предното му крило се строши и заседна под носа. Пилотът на Торо Росо пък бе с нови сликове софт и тъкмо бе излязъл от бокса, когато инцидентът сложи край на тренировката за него.
До финала имаше още няколко пируета на други пилоти, но без инциденти. Имаше отделни опити за изпитания със сухи гуми (като на Алонсо броени минути преди карирания флаг), които не доведоха до нищо съществено. Испанецът обаче така или иначе бе съсредоточен върху аеродинамични тестове на носа и предното крило на Ферари. Буеми пък дори сложи суперсофт, но това доведе единствено до завъртане, след което швейцарецът се прибра в пита.