След трагичния инцидент с Дан Уелдън в Лас Вегас веднага се породиха дискусии за сигурността в Индикар. Отговорните лица също започнаха да търсят идеи, как реално да се подобрят нещата в тази област. От много страни дойдоха разумни предложения, но бе решено да не се прибързва. Фаталният сблъсък първо трябвало внимателно да се анализира. Подобно на ситуацията във Формула 1 през пролетта на 1994 г.
Заключенията, направени тогава от специалистите в Гран при, вероятно ще бъдат използвани за подобряването на условията, при които се състезават пилотите в САЩ.
„За момента сме насрочили интензивно разследване“, бе заявено от отговорни лица в Индикар сериите. Ще бъдем подкрепени от американската автомобилна федерация, както и от световната ФИА. Целта на разследването ще бъде да се установи, кои фактори са довели до този инцидент и до резултатите от него. Молим обществеността за търпение. Едва след края на разследването ще бъдат взети необходимите мерки.
Трагичната смърт не Уелдън разтърси и самата Формула 1.
„Действително много рядко мислим за възможните опасностти“, заяви Марк Уебър пред Сидни Морнинг Хералд. „Като пилот знам, че всички обичаме надпреварата и често стигаме до лимита, дори понякога и малко извън него. Когато съм в колата просто искам да съм колкото се може по-бърз. По-бързо, по-бързо – това е нещото, за което мисля по време на карането.“
Смъртта на Уелдън разбира се буди различни мисли у Уебър.
„Опаснотите в автомобилните спортове никога не могат да се премахнат напълно. Сигурността на пистите при нас във Формула 1 се повиши неимоверно през последните години. Но рискът никога не може да бъде сведен до нула. Това е така от 1940 г. и ще бъде по същия начин и през 2040 г. Това е в основата на този спорт. Най-лоши са техническите грешки по колата, защото тогава често пилотът не може да направи нищо.“
Вчера излязоха и резултати от аутопсията на Уелдън, според които британецът е загинал в следствие на тежки травми в областта на главата.