Съгласие за съвместни проекти постигнаха федерациите по автомобилен и мотоциклетен спорт. Това се случи при разговори на новоизбрания председател на Българската федерация по автомобилен спорт (БФАС) Александър Александров и председателя на Българската федерация по мотоциклетизъм (БФМ) Богдан Николов.
Още по време на предизборната си кампания Александров заяви, че денят след изборите, е много по-важен от самите избори, защото тогава започва същинската работа. Разговорите с председателя на БФМ Богдан Николов са пример за наличието на незабавни и реални действия на новото ръководство на БФАС.
Междувременно Александров маркира първите си задачи по отношение на самата автомобилна федерация, както и подробности около изборите, проведени на 18 октомври, за председател и Управителен съвет.
– Какъв ще е първият проект, с чиято реализация възнамерявате да се заемете като председател на БФАС?
– След като получих доверие да стана председател на БФАС, веднага започвам с подготовката на сезон 2012. Истината е, че улисани в предизборната надпревара, сега трябва рязко да променим темпото и да наваксаме закъснението в подготовката на календара за следващата година. Едновременно с това стартирам и създаването на временна комисия, която да подготви спешно проект за нов устав на БФАС.
– Предложеният от вас Управителен съвет бе одобрен от Общото събрание. Той се състои от самия председател и още 6 члена. Обяснете кои хора избрахте да включите в него и какви са професионалните им достойнства?
– Управителният съвет бе много внимателно подбран измежду хора, които са в автомобилния спорт, но същевременно са достатъчно независими. С това смятам успяхме да спазим основополагащ принцип какъвто е да се избягва конфликтът на интереси. Всеки от членовете носи своите виждания за развитието на спорта и познания как да бъде постигнато това. Не на последно място, всички те в годините са доказали, че твърдо отстояват мнението си. Смятам това за изключително важно при взимането на правилни решения от Управителния съвет. Така всяка идея ще бъде поставяна на сериозна дискусия и евентуалното й одобрение от съвета ще е резултат от задължителен анализ. Познавам всеки от членовете на Управителния съвет лично и бих ги описал по следния начин:
– Радослав Козлеков – един от видните представители на българския автомобилен спорт. Комуникативността и решителността му при справяне с проблеми не биха могли да бъдат поставени под съмнение от никого.
– Димитър Агура – безспорен капацитет в областта на маркетинга и автомобилния спорт. Това е човекът, който доказа на всички в България, че този спорт може да бъде успешен бизнес.
– Славчо Христов – предполагам за всички колеги е ясно, че Слави винаги е бил сред най-успешните български пилоти, а приносът му в спорта е неоспорим. От друга страна Слави е изключително ерудиран и уравновесен стратег по отношение на автомобилния спорт.
– Иван Тенчев – неговите познания във взаимовръзките и механизмите на работа във Формула 1 могат само да обогатят нашите идеи за бъдещето на спорта в България.
– Емил Миланези – освен чисто спортните му постижения като навигатор на Райчо Сергиев, които няма кой да оспори, Емо е изключителен перфекционист. Той борави безпогрешно с правилниците без да му убягва и най-малкият детайл. Накратко – отличен администратор, който би се съгласил с твоето мнение единствено и само, ако е 100 % убеден в законността и полезността му.
– Александър Благоев – с техническите си познания, придобити в Рали Арт Ирландия, той може да допълни по идеален начин Управителния съвет.
– Как протече изборът на председател и Управителен съвет по време на Общото събрание на БФАС на 18 октомври? Какви бяха основните трудности, за да продължи събранието около 11 часа?
– Продължителността на събранието беше истинско изпитание за волята и желанието на спортната гилдия за промяна. В процеса на работа възникнаха много казуси, но с помощта на четиримата юристи в залата, бяха правилно разчетени. В крайна сметка това даде шанс на всички членове на БФАС да постигнат исканата промяна в съгласие с разпоредбите на федерацията.
Изключително приятно впечатление направи желанието на всички претенденти да има мъжка, но честна и толерантна борба, за което аз отправям дълбок поклон пред тях. Искам да кажа, че другите двама кандидати за председателския пост Стоян Рътков и Камен Михайлов за мен са изключително достойни мъже и го доказаха с поведението си на събранието. Предполагам това бе и причината, с напредването на събранието, консолидацията, за която всички така силно мечтаехме, да се случва все по-отчетливо с всяко следващо гласуване.
Вярвам, че след такъв силен демократичен избор, автомобилният спорт спечели много. Отново използвам случая да благодаря на всички, които бяха в залата, за проявената решителност да доведат нещата до успешен край.