Работата на Ферари, свързана с автомобила на Скудерията за 2012 г., ще продължи и в предпоследния кръг от шампионата за настоящия сезон в Абу Даби. Заради сериозното ограничение на тестовете във Формула 1 тези стартове са последен шанс за изпробване на идеи и компоненти, които ще се използват в болида за догодина.
– Конструкторският офис вече е изцяло съсредоточен върху колата за 2012 г. и работата е доста напреднала по отношение на механичните компоненти – разкри техническият директор Пат Фрай. – Ще продължим да развиваме новите си концепции в тези последни два старта. Някои елементи от последното развитие на настоящия автомобил ще бъдат използвани и в следващия болид. Така ще изпробваме нови методологии в работата, а освен това ще разберем доста рано някои неща за аеродинамиката и как да настроим колата.
Според Фрай най-сериозното нововъведение от последните надпревари е вече прословутото предно крило, предизвикало толкова внимание. Поведението на елемента бе екстремно на моменти, когато бе на колата на Фелипе Маса и се удряше в асфалта след наистина сериозни вибрации. Подробности за новото предно крило и анализ на Крейг Скарбъро може да откриете в новия брой (144, ноември) на списание ClubS1.
– За първи път го изпробвахме в Корея. След това бе и на двата болида в Индия. Крилото е безкрайно интересно развитие за нас, тъй като наистина променя характеристиките на колата. Да извлечем най-доброто от него със сигурност е интересно предизвикателство. С едно от крилата имахме някои проблеми, но в Абу Даби ще тестваме отново, след като бе работено наистина много по модифицирането на определени аспекти от компонента – допълни Фрай.
Той си спомни за миналогодишната надпревара в Абу Даби, когато обаче не бе на пистата, а във фабриката в Маранело.
– Тогава обаче се изумих при излизането си навън колко фенове бяха дошли само да ни подкрепят в разочарованието ни. Лично аз се опитвам да приемам всеки старт по отделно, но със сигурност ще дадем най-доброто от себе си тази година, за постигнем възможно най-силен резултат – каза още той.