Люис Хамилтън и Дженсън Бътън постигнаха най-добри времена във втората тренировка преди Гран при на Абу Даби на пистата Яс Марина. Трето време записа Фернандо Алонсо с Ферари, който обаче излетя от пистата на първия завой и повреди колата си без да завърши тренировката. Малко по-добър шанс имаше Себастиан Фетел – и той се удари в стените, но успя да направи още няколко тура в края. Остана обаче с шесто време зад съотборника си Уебър, Фелипе Маса с Ферари и първите трима.
Точно в 17 часа местно време започна втората тренировка за днес. Температурата на асфалта бе по-ниска с 10 градуса, отколкото по време на обедната първа сесия. Асфалтът бе нагрят до 30 по Целзий и изстина до 27 за час и половина във времето, когато ще и състезанието в неделя.
Отстъпил мястото си на Ромейн Грожан в първата тренировка, много активен от самото начало бе Бруно Сена, но практически без забавяне обиколки започнаха и всички фаворити. Отново, както и в първата тренировка, тимовете имаха различен подход. Ред Бул и Мерцедес започнаха с гуми софт, докато Ферари и Макларън – с твърдите. Днес всички ползваха допълнителен експериментален чифт меки гуми – базови за развитието на смесите 2012 г. Фетел и Уебър веднага оглавиха класирането, но Хамилтън бе трети с твърдите гуми и от пита му казаха, че е най-бързият пилот с тях. Зад гърба му имаше доста състезатели с мекия тип. Маса отново пробва предно крило с по-гъвкава структура на карбона и то пак започна да вибрира.
След първите серии от 7-8 обиколки за всички Алонсо смени гумите си и сложи софт. С тях в веднага записа второ време зад Фетел и след още един тур в общо десетия си тур поведе с време – 1:40.141 мин. Прибра се в бокса веднага след това, а там механиците смениха задното крило на Маса.
30 минути след началото започнаха вторите серии от обиколки, като Бътън отново бе с по-твърдите гуми за уикенда и предното крило с чупката под вътрешния елемент, което много му хареса още в Индия.
В бокса на Ферари промениха и баласта в предното крило на Алонсо, а на пистата отново бе за втората си серия и Фетел, пак с меки гуми. Този път пилотите обаче вече използваха втория нов чифт меки гуми за деня. Себастиан доближи още в първия си бърз тур топ времето на Алонсо само на 56 хилядни от секундата, но след това нямаше шанс да направи още по-бърза обиколка.
Малко след като измина първата третина от тренировката Маса също отново бе на пистата с меки гуми и промените в задната част, но предното крило пак вибрираше. В същото време Алонсо бе още по-бърз отколкото в предишната си къса серия. Той вече бе с втория чифт меки гуми за днес и записа ново топвреме – 1:39.971 мин. Серията му (трета за него) бе отново сравнително къса (от точно 5 тура) и се прибра в бокса.
В средата на времето, когато вече бе почти тъмно и асфалтът бе изстинал до 28 градуса, Бътън и Хамилтън излязоха на пистата на свой ред с нови меки гуми и оглавиха класирането, като Люис слезе до 1:39.586 мин. Това бе най-бързата обиколка за тренировката.
Фетел отново излезе на пистата с меките си гуми и след няколко обиколки натисна максимално късно спирачките на първия завой, блокира колелата и се удари страчино в предпазните бариери, с което тренировката му трябваше да приключи след 19 тура. Той остана да догледа колегите си до загражденията, а не се втурна към бокса, но комисарите все пак го прибраха, защото колата му стигна до пита, не бе тежко повредена и той се появи на пистата в последните минути.
23 минути преди края и Фернандо Алонсо също изпусна колата си, и то на същия първи завой и се удари със задната си част в огражденията. Испанецът се прибра пеш към пита директно.
Пилотите на Мерцедес тестваха колите си само в много дълги серии и Нико Розберг бе едва 20-ти. Маса пък с втория чифт меки гуми записа време само със стотна под това на Алонсо.
До края всички просто изпитаха и издръжливостта на вторите си меки гуми в условия като тези, които ги очакват в неделя.
Марк Уебър, който имаше пети резултат с меките гуми в по-дълга серия от съперниците си. Той излезе в края отново с твърдите гуми за нова проба и на тяхното поведение. Симулира и точно спиране в бокса, за време. Фетел също бе с твърдите гуми в самия край. Уебър направи общо 35 тура, Фетел с 9 по-малко, а Алонсо остана с 20.