Яри-Мати Латвала спечели рали Уелс, последен кръг от световния шампионат за 2011 г. Финландецът получи неочакван шанс да намали темпото и да кара внимателно в последните пет отсечки от надпреварата след отпадането на Себастиен Льоб. Той обаче вървеше далеч по-добре от французина още от вчера, когато поведе в състезанието и напълно заслужи успеха.
– Яри-Мати бе в такова борбено настроение от сутринта, а от гласа на Себ личеше, че опитва всичко. Очертаваше се страхотна битка и щеше да е великолепно за Яри-Мати да надделее в такъв двубой. Никой не заслужава победата повече от него след сезона, който имаше – заяви шефът на Форд Малкълм Уилсън.
Самият пилот определено се радваше, особено след като през първите два дни му бе толкова трудно да намери подходящ ритъм. Той също имаше трудни моменти по калното и хлъзгаво трасе на състезанието, което се оказа повече борба за оцеляване, отколкото скоростна битка между съперниците. На това се дължи в голяма степен и необичайният състав на подиума – втори и трети са съотборниците в Стобарт Форд Мадс Остберг и Хенинг Солберг.
– В момента съм невероятно щастлив. Последните два дни бяха неимоверно трудни след сравнително доброто ни представяне в петък. Фантастичен начин да приключим годината – заяви Остберг.
Хенинг пък се шегуваше, че веднага след финала заминава при спонсорите си, за да си осигури добро място за догодина. Мястото му на почетната стълбичка обаче не бе сигурно до последно, тъй като Крис Мийк вървеше страхотно в последните етапи и разликата помежду им бе едва 1,8 сек преди пауърстейджа. Ирландецът обаче като че ли се пренави и се завъртя точно в решителната отсечка, което му коства подиума. Той обаче се нареди пред далеч по-опитния си съекипник Дани Сордо и това заедно с добрата скорост бе повод да се гордее с представянето си.
Пети и шести до финала останаха Матьо Уилсън и От Танак – те също изживяха доста проблеми през последната надпревара от 2011 г., но не се оплакваха изобщо от трудностите. Общо-взето всички бяха доволни накрая, било то и само заради това, че са оцелели в може би най-тежкото изпитание за тях самите и за автомобилите им в календара.