Догодина един легендарен тандем – Уилямс-Рено – се завръща на стартовата решетка във Формула 1, а сега вече се говори, че един още по-успешен екип може отново да се събере: Макларън и Хонда. В момента британският отбор все още получава двигатели от Мерцедес, но постепенно условията стават все по-благоприятни за нова поява на японския концерн, чийто успехи като доставчик на агрегати многократно превъзхождат тези на отбора, носещ името на компанията.
За последно Хонда участваха във Формула 1 със самостоятелен тим, след като в края на 2005 г. изкупиха от БАР акциите на БАР-Хонда. Представянето на отбора обаче бе трагично и цитирайки лоши икономически тенденции, концернът се изтегли от спорта след сезон 2008 г. Това се оказа сериозна грешка, тъй като на следващата година тимът спечели и двете титли в Гран при.
Междувременно Мерцедес се намесиха в ситуацията, купувайки екипа и създавайки свой отбор за сезон 2010 г. Щутгартската компания обяви, че постепенно ще продаде дела си от 40% в Макларън обратно на екипа на Рон Денис. Това трябва да приключи в края на 2012 г. За 2013 г. от Уокинг ще трябва за първи път от много време насам да платят моторите си. След това договорът за доставка приключва и Макларън трябва да намерят достатъчно добро решение за тима, така че да продължат да бъдат сред най-бързите във Формула 1. Точно тук слуховете намесват Хонда във връзка с промените, приети от ФИА по отношение на двигателите.
Моторите ще трябва да са 1,6-литрови, 6-цилиндрови, турбо и от Гран при на Япония има знаци, че Хонда са готови да направят такъв агрегат за F1, твърди немското списание Ауто Мотор унд Шпорт. Липсвала единствено зелена светлина за проекта от борда на директорите на компанията.
Новите агрегати, които ще трябва да се въведат в Гран при от 2014 г., ще могат да се използват далеч повече от автомобилните производители в работата им при серийни модели, отколкото настоящите 2,4 л V8. Хонда пък имат сериозен опит и с турботехнологиите, при това точно във Формула 1.
Макларън и Хонда работят заедно в продължение на пет сезона – от 1988 до до 1992 г. За това време са спечелени четири последователни титли при пилотите и 44 победи.