На 27 ноември 2011г., Дрифт Клуб България ще организира първото си мероприятие за издръжливост на техника и пилоти, а мястото е добре познатата писта Дракон край с. Калояново, Пловдивско. Идеята се ражда още през месец януари, след като няколко от членовете на клуба взимат участие в подобно събитие на гръцката писта Серес. Мероприятието е доста различно от останалите автомобилни дисциплини. В този формат обикновено печели не най-бързият, а най-умереният, тъй като е важно пилотите да съхранят автомобила, гумите и горивото си до карираният флаг. На 27 ноември в Endurance Trophy, финалът ще бъде даден след изтичането на 3 часа, в които всеки отбор трябва да прецени възможно най-добре своите възможности, да определи точният момент за смяна на своите пилоти, темпото с което те ще трябва да се движат по пистата, за да не претоварват автомобила и гумите си и в същото време да не са прекалено бавни.
Очаква ни едно вълнуващо мероприятие с много тактика и навъртяни обиколки.
Състезанието е разделено на 2 групи, които ще карат по 3 часа – тези групи са Стрийт и Модифицирани. При първите, правилника е доста рестриктивен от гледна точка техническите възможности на автомобила – задължително машините трябва да са коли, които могат легално да се движат и по пътищата, да са със стандартни гуми, могат да участват серийни и автомобили без ограничение на марка, модел, година на производство, но с ограничени модификации по тях. Автомобили с изцяло или частично тръбна конструкция нямат право да участват. При модифицираните, техническия регламент е доста по-свободен, като там отпада ограничението за каквито и да било модификации по автомобилите, без значение дали са свързани с двигателя, ходовата част, купето, частична или цялостна тръбна конструкция, спортни седалки с многоточкови колани, състезателни гуми – разрешено е използването дори на сликове.
Във всяка група има и разделение в 2 класа – до 2000 кубика и над 2000 кубика. Разделението по класове на турбо бензиновите двигатели се прави, като се умножи кубатурата на двигателя по коефициент 1.7, при турбо дизеловите автомобили – по коефициент 1.5.
Невероятно цветущ и запомнящ се е списъка с имена на отбори за предстоящото мероприятие:
Група Стрийт
1. Пердашки Рейсинг
2. Балкантон
3. Венера Полиуретанс
4. Зайо Тунинг Тийм
5. Zaio Racing Team
6. Heed Auto Team
7. Ауди Спорт Тийм – Пазарджик
8. Волво клуб – БГ
9. РалиАрт – Експрес
10. Ой Тигре, Тигре и Котьо Рали Тийм
Група Модифицирани
1. Контрол Рейсинг Тийм
2. Lotus – Wildfire
3. Винкел Рейсинг
4. Кокиче
5. FTA Racing
6. Борче
7. Passport Racing Team
8. Тримата от запаса
Като видове автомобили, разнообразието е голямо, сред записалите се за участие могат да бъдат забелязани модели от култовия Фолксваген Голф 2, през Алфа Ромео 145 и Рено Клио, до Волво S60 и Лотус Елиз. Записванията все още продължават, като във всяка една от групите Стрийт и Модифицирани, няма да бъдат допуснати повече от 18 автомобила.
Първият старт в неделя, 27 ноември, е от 9:30, когато групата автомобили Стрийт ще започнат своето 3-часово участие. Групата на модифицираните стартира по програма в 13:30.