Начало Автомобили Адаптивна система на светлините на Опел намалява риска от инциденти при шофиране...

Адаптивна система на светлините на Опел намалява риска от инциденти при шофиране на смрачаване

21
0
Opel,фар

Независимата потребителска организация Euro-NCAP (Еuropean New Car Assessment Program) връчи своята награда за авангардно постижение „Advanced award“ на Opel за разработената и използвана в автомобилите от тази марка адаптивна система на светлините AFL (Adaptive Forward Lighting), осигуряваща допълнителна сигурност на пътя.

Като комбинация от динамични светлини за завой и статични светлини за осветяване на маневрите на кръстовища, системата AFL значително намалява риска от произшествия на пътя при шофиране на смрачаване и през тъмната част от денонощието. Opel бе първата автомобилна компания внедрила системата AFL в производство през 2002 година. Системата се предлага на пазара при моделите Corsa, Meriva и Zafira, а версията AFL+ с осем допълнителни автоматични функции на светлините е на разположение на клиентите на моделите Astra, Insignia и Zafira Tourer.

AFL+ гарантира оптимална видимост за водача. Системата се отличава с двойни ксенонови предни светлини с газоразрядни осветителни тела и с променливо управление на широчината, посоката и дължината на светлинния поток върху пътното платно в зависимост от условията на движение – градска среда, пешеходни зони, извънградски пътища или магистрали. Tези функции се допълват от светлини за движение в неблагоприятни метеорологични условия, динамични светлини за завой, статични светлини за осветяване на маневрите на кръстовища, автоматично управление на дългите светлини и дневни светлини с LED-елементи. Метеорологичните условия и пътната обстановка в близост до автомобила се следят непрестанно от софтуера на системата с помощта на сензори, благодарение на което AFL може да реагира мигновено и адекватно с включване на подходящата във всеки отделен случай светлинна функция.

Шофирането нощем или в условия на влошена видимост е по-опасно!

Въпреки, че интензивността на движението по пътищата през нощта е с 33% по-ниска, броят на пътнотранспортните произшествия на здрачаване и през нощта е двойно по-висок отколкото в дневни условия.

Изследване, поръчано от Германския федерален изследователски институт по пътищата показва, че водачите над 40-годишна възраст страдат от влошена видимост при движение в сумрак и се оплакват от повишена чувствителност спрямо светлинни отблясъци.