Себастиан Фетел (Ред Бул) спечели поредния полпозишън за 2011 г. и подобри поредния рекорд: той вече е пилотът с най-много първи позиции за един сезон с цели 15. Втори остана съотборникът му Марк Уебър, а трети е Дженсън Бътън (Макларън).
Времето се промени в началото на квалификацията. Вятърът се усили, но все още бе горещо и не бе ясно дали ще завали по време на сесията за разпределение местата на грида. В питлейна като че ли най-притеснени бяха в Заубер. Серхио Перес имаше проблеми със спирачките, а Камуи Кобаяши – с управлението, а не успяваха да решат и грижите си с извличане оптимално представяне на меките гуми в първа бърза обиколка. Разликата между швейцарския екип и Торо Росо в подреждането при конструкторите е само точка и в Бразилия борбата ще е особено ожесточена. Себастиен Буеми пък имаше повреда в хидравликата в последната свободна сесия, но тя бе поправена за квалификацията.
Топекипите тръгнаха за първи квалификационни обиколки с по-твърдите гуми (медиум). В края на първия сегмент Бътън, Уебър и Хамилтън си останаха по боксовете, докато всички останали бяха на трасето. Те заемаха местата от първо до трето, докато Адриан Сутил не се вмъкна 4-ти. В Рено и Уилямс пък сложиха гуми софт, а Хамилтън даде второ постижение. Дженсън остана начело в Q1, а освен пилотите на най-малките отбори от битката отпадна Пастор Малдонадо. Състезателите на Испания Рейсинг пък този път прескочиха съперниците от Върджин, а борбата в дъното на колоната отново бе спечелена от Лотус и Хейки Ковалайнен.
Дъждът приближаваше застрашително бързо и се очакваше да няма бавене в Q2. Точно това се и случи – всички започнаха веднага с бързите обиколки. Пилотите на Ферари излязоха директно със софт, както и останалите състезатели. Редът в края на тази част бе Фетел, Розберг, Уебър. Състезателите на Макларън бяха четвърти и пети. Ди Реста изтърва топ 10 за разлика от съотборника си във Форс Индия Сутил. Бруно Сена пък даде някаква надежда на Рено, нареждайки се девети.
Дойде време за последните, решителни 10 минути. Дъжд все още нямаше, а рискът да завали намаляваше (поне според прогнозата на Метео Франс). Розберг пръв излезе на пистата в Q3, последван от Хамилтън. За първи серии на трасето се появиха още Алонсо, Фетел, Уебър и Бътън. Нико даде 1:16.581, а Хамилтън бе по-бавен със секунда – и двамата продължиха с втори бърз тур. Междувременно Фетел излезе пръв (1:12.268), следван от Уебър, Бътън и Фернандо. В боксовете си все още бяха Маса, Шумахер, Сена и Сутил. Пилотът на Форс Индия излезе на Интерлагос и караше на съвсем чиста писта, тъй като бе сам. Малко след него се появи и Маса, а дойде и моментът за последните обиколки на фаворитите.
Фетел свали още повече времето си – 1:11.918. Съекипникът му взе втората позиция на самия финал, а трети остана Дженсън Бътън (Макларън). Шумахер остана без време, докато Розберг бе шести (зад Хамилтън и Алонсо). Маса пък се наложи над Сутил и Сена за седмата позиция.