Докато повечето тимове работят по колите си за следващата година, производителите на мотори се подготвят вече за 2014 г. когато новият регламент за двигателите влиза в сила. Тогава актуалните V8 ще бъдат заменени от турбо агрегати. От Мерцедес явно вече са в напреднала фаза на развитие и в близките дни се очаква тяхната нова разработка да бъде изпитана за първи път на стенд. Тогава за първи път ще бъде установено, как ще звучат новите двигатели. Имаше притеснения от страна на Бърни Екълстоун, че новите мотори няма да имат сегашния звук.
Инженерът от Мерцедес, Анди Коуел смята, че тези притеснения са неоснователни.
„Двигателите ще имат достатъчно високи обороти. Едва при 10 500 об/мин. ще бъде постигнат максималния приток на бензин към цилиндрите. Ограничението на оборотите им пък е на 15 хил. оборота, плюс това шест тръби излизащи от изходните колектори ще се събират в една голяма турбина. Шест изпускателни тръби в една при 15 хил. оборота – мисля, че звукът ще е прекрасен.“
При новия регламент за двигателите много от детайлите и стойностите са предписани в правилника. По този начин се цели да се избегне надпреварата в доразвиването и увеличаването на разходите като цяло. През изминалите няколко седмици споразумението за намаляването на разходите бе сред централните теми, дискутирани от отборите. Двигателите обаче не са част от това споразумение.
Това бе един от доводите на Ред Бул, да напуснат обединението на отборите от Формула 1, ФОТА. Защото аеродинамиката е донякъде ограничена от това споразумение, докато отбори като Мерцедес не могат да бъдат проверявани, колко от своите ресурси те хвърлят по развитието на двигателите и колко отиват за отбора.
„Най-голямото постижение беше, да се постигнат разумни технически правила, независимо от сегашното споразумение“, обясни Томас Фур, мениджмънт директор в Mercedes-Benz High-Performance-Engines в Бриксуърт. „ФИА, заедно с производителите свърши чудесна работа. Много от частите са точно описани, така че няма да е нужно да се дават средства, за да бъдат те развивани наново.
Ще има един единствен турбо компресор. Това прави всичко много, много по-лесно. Това е най-голямото предимство на новите правила. Когато нещата се контролират технически е много по-лесно. По-лесно отколкото контрола по шаситата. Така че притесненията на Ред Бул са неоснователни. От ФИА са се подсигурили и приетите правила нямат заобикаляне.“