Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Изненадващата равносметка на Алонсо: Сезонът бе голяма крачка напред

Изненадващата равносметка на Алонсо: Сезонът бе голяма крачка напред

29
0
Андреа Стела,Фернандо Алонсо

Една победа, десет места на подиума и четвърто място в класирането при пилотите. Това е баланса на Фернандо Алонсо за изминалия сезон. И във втората си година във Ферари, той не успя да постигне желаните резултати. Като се има предвид, че той гони своята трета титла, определено резултатите са доста скромни.

„Разбира се, че не сме доволни от постигнатата едва една победа. Това не е достатъчно за Ферари“, заяви Алонсо, цитиран от motorsport-total. Според него обаче все пак може да се извади една положителна равносметка от развитието през годината.

„Ако гледаме на този сезон като подготовка за следващия ни голям шанс и предвид слабостите от миналата година, направихме една голяма крачка напред.“

И това изявление идва при положение, че Алонсо бе водач в класирането преди последното състезание за миналата година!

„Подобрихме значително представянето си в области, където не бяхме достатъчно силни през миналата година. Постигнахме огромен напредък. За да си способен да побеждаваш обаче всичко трябва да пасва идеално. А аеродинамиката през тази година не бе достатъчно добра. Както се видя обдухвания дифузьор бе ключа към успеха за Ред Бул. А през цялото време, от началото до края, в тази област ние изоставахме. Най-трудно обаче бе в началото на годината. Трябваха ни четири състезания, за да се качим на подиума.“

Напрежението се увеличаваше и даде резултат с освобождаването на Алдо Коста.

„След първото състезание стана ясно, че имаме сериозен проблем. Преди всичко в аеротунела, при корелация“, спомня си Алонсо големите разлики между данните постигнати в аеротунела и тези на пистата. „В някои състезания направо бяхме пред свободно падане. Ползвахме части от колата, която представихме през януари, защото разбрахме, че с тях колата е по-бърза отколкото с тези, с които разполагахме през март.“

Друга голяма слабост на Ферари през последните години също се изрази ясно. В крайна сметка екипа успяваше да се справи с гумите, но трябваше прекалено много време, за да бъдат намерени настройките, които да ги накарат да работят и да ги вкарат в желания температурен прозорец. Проблем, който от Макларън например нямаха. Мнението, че е по-добре да има по-голяма издръжливост в състезанията за сметка на не толкова доброто представяне в квалификацията, обаче не се споделя напълно от Алонсо.

„Това е едно обяснение за широката публика и то няма почти нищо общо с действителността“, обяснява Алонсо. „Начинът, по които използваме гумите и по които ги караме да влязат в работна температура, е много по-комплексен. При всички отбори вероятно е различен, защото по-малкото износване не означава задължително и по-ниска температура на работа. В някои състезания, например в Сингапур, ние бяхме първите, посетили бокса. Значи износване имаше. Но нямаше температура и гумите не работеха добре. Износването се различава в различните завои, при различните температури, при различните характеристики на пистите. Това е нещото, по което работим усилено и от което определено не бяхме доволни през 2011 г. След излизанията от бокса и в квалификациите определено ни липсваше темпо.“

Ферари отдавна работят по новата кола, защото искат да се реваншират за този сезон, когато Ред Бул бе без съмнение над всички. Но кога точно се предадоха от Ферари?

„Мисля, че това стана след Гран при на Белгия. И преди това изоставането ни бе доста голямо, но с оглед на предишната година искахме да подложим под напрежение съперниците си. На Спа обаче, въпреки многото нови части не успях дори да се кача на подиума. Получихме голям подобрен пакет за колата, нов дифузьор и други части, но въпреки това колата не бе достатъчно бърза. За това решихме да се ориентираме към следващата година.“