Промените в регламента за началото на този шампионат определено постигнаха своите цели. В сравнение с предишните години публиката наблюдава значително повече изпреварвания. Виновници за това определено бяха новите гуми на Пирели, DRS и завръщането на KERS.
Все пак доста дискусии имаше около системата за подвижното задно крило и зоните, в които бе позволено да се използва. На някои писти дори предимството бе толкова сериозно, че дори не можеше да става дума за изпреварване, а просто за подминаване.
Подобно бе случилото се в Турция, Канада и Белгия. На Спа за преследваните бе почти невъзможно да се защитят и да запазят позициите си. Избраната там зона бе между Червената вода и Ле Комб.
Рейс директорът Чарли Уайтинг обаче продължава да бъде твърдо зад използването на DRS. Според него на Спа решаващо е било не предимството на правата, а скоростта в предишния завой.
„Когато разликата в скоростта между двете коли в началото на правата бе минимално, тогава изпреварванията не бяха лесни“, заяви той пред ВВС. „Предимството на преследвачите идваше след като излизаха с по-добра скорост от Червената вода. Когато вземеш този завой с добра скорост, а там понякога се получаваха разлики от 18 км/ч, тогава успяваш да изпревариш човека пред теб независимо от това дали имаш DRS или не.“
Системата ще се използва и през следващата година. Благодарение на събраните данни, на някои писти зоните ще бъдат променени. В случая със Спа е почти сигурно, че зоната ще бъде преместена.