След точно пет седмици на испанската писта Херес започват първите тестове за сезон 2012. Дотогава се очаква Уилямс да вземе окончателно решение, кой ще заеме втория кокпит в екипа до Пастор Малдонадо. Англичаните обаче изглежда не бързат. Според слуховете най-сериозните кандидати са Рубенс Барикело, Адриян Сутил и Бруно Сена. Няколко седмици Сутил се смяташе за фаворит, но след вероятното оттегляне на АТ&Т е по-вероятно от отбора да заложат на пилот със сериозен спонсор зад гърба си.
Според ВВС е много вероятно Рубенс Барикело да остане в отбора, не на последно място и заради сериозния си опит. След разочароващия минал сезон отбора трескаво се преструкторира, за да създаде условията на изкачване нагоре. Косуърт ще бъде заменен от Рено като доставчик на двигатели, а новопривлечените специалисти започват същинската си работа. Според слуховете оттеглянето на Патрик Хед също играе за бразилеца, защото Хед въобще не одобряваше Барикело.
В техническия състав на Уилямс 39-годишният бразилец има славата на пилот, който се справя много добре с развитието на колата. Освен това се смята, че при сериозни промени е добре да бъде запазен екипа от пилоти без промяна.
„Би било хитро да се запазят пилотите“, заяви преди седмица Барикело. „Не искам да упражнявам натиск, просто искам да кажа, какво смятам за правилно.“
Говори се че Уилямс е пред сключване на договор за спонсорство с катарска банка, който трябва да покрие оттеглянето на генералния спонсор. Ако това се случи е много вероятно екипа от Гроув да реши да се довери на Барикело за още една година. Ако тя пропадне, ще се търси пилот с доста пари зад гърба си. Но дори и тогава Сутил е с по-лошите карти, защото се очаква Бруно Сена да цака с милионите на спонсорите си. Хайме Алгерсуари, Гидо ван дер Гарде, Витантонио Лиуци и Нараин Картикеян имат по-скоро само минимални шансове.