Кризата в световния рали шампионат бе непредотвратима, призна главният изпълнителен директор на North One Sport (NOS) Нийл Дънкансън. ФИА прекрати договора на компанията като промоутър на WRC, след като не получи гаранции относно бъдещата й дейност. Дънкансън пък продаде NOS на фалиралата Convers Sports Iniatives (CSI) и е категоричен, че предварителното проучване на фирмата и основният акционер в нея Владимир Антонов е било цялостно и изчерпателно.
– Историята с руснаците ни докара дотук. Продадохме им бизнеса миналия февруари. Дойдоха ни като манна небесна, а и всичките бяха фенове на автомобилния спорт. Нещата се подреждаха по перфектен за сериите сценарий – голяма организация с достатъчно средства бе готова да работи в дългосрочен план с WRC. И всичко бе наред до избухването на банковия скандал, който разтърси всички ни – обясни Дънкансън.
Той допълни, че за предварителното проучване на CSI и Антонов е било похарчено цяло състояние, за да не се сключва сделка с ненадеждни партньори. Футболният клуб Портсмут сторил същото преди да стане собственост на руснака.
– Всичко излезе чисто. Дори Жан Тод ни каза на една среща, че не ни вини и че всички за изпълнили задълженията си при проучванията. В крайна сметка кризата се оказа непредотвратима – каза още Дънкансън.
Световният рали шампионат трябва да започне следващата седмица с надпреварата в Монте Карло. Освен липсата на промоутър (въпреки че се водят усилени преговор с Евроспорт) проблем има и с измервателната система. Дънкансън обаче изрази разочарованието си от ФИА заради рязко прекратената комуникация от страна на федерацията:
– В момент, когато всички трябваше да се държим заедно, ключовият ни партньор – ФИА – изпадна в странно мълчание. До ден днешен не съм получил нито едно официално съобщение от тях. Единственото върнато телефонно обаждане е отпреди Коледа. След 11 години упорита работа и отдаденост на спорта това е твърде разочароващо за мен.
Той обяснява също така, че предложението от катарски инвеститори да откупят компанията заедно с всичките й дългове било страхотна възможност за WRC като цяло. Не става ясно обаче защо сделката не бе осъществена.