Гумите са изключително важни в рали Монте Карло – повече, отколкото в другите надпревари от световния шампионат. Те са може би най-обсъжданата тема от отбори и пилоти от самото начало на състезанието, а метеорологичните условия са толкова променливи, че се налага използването на различни смеси и комбинации.
Времето се променя не само между отсечките, но и по време на самите етапи. Сухото трасе се превръща в ледена пързалка, когато автомобилите се качват нагоре в планината. На връщане е обратно и е истинско изпитание да преминеш безгрешно километрите. Промяната в температурите също влияе сериозно на поведението и карането.
При това положение изборът на гуми е от жизненоважно значение. Търси се компромисен вариант, който да да пасва и на сухия асфалт, и мокрия, и на леда. На моменти се предпочитат такива комбинации, че да се губи възможно най-малко време. Решението е толкова важно и поради факта, че пилотите могат да използват само гумите, селектирани в сервизния парк и не са в състояние да променят позицията си.
Конкретно за Монте Карло има пет типа гуми. От тях два са за сняг (едните са с шипове). Трите останали смеси са суперсофт, софт и медиум. Тимовете сравнително рядко избират едни и същи гуми – повече се предпочитат комбинациите. Себастиен Льоб обаче сложи вчера сутринта пълен комплект гуми с шипове вчера и това бе правилният избор. Диагонално поставените зимни и сликове на Яри-Мати Латвала през първия ден на ралито пък помогнаха на пилота на Форд да е по-бърз с почти цяла минута от шампионат само в един етап.
Решението кои смеси и типове да бъдат предпочетени за конкретните секции зависят от наличната информация за времето. Мини вчера бяха получили всякакви прогнози за деня – за дъжд, сняг, мъгла, мокър сняг. Големите отбори всъщност разчитат на допълнителна помощ: техни хора обикалят отсечките. Има и специални екипажи, преминаващи трасето в опит да разберат какво ще е времето след час или два. Те отбелязват също така мокрите части от пътя, заледените и т.н., след което ги вкарват в бележките на навигаторите. Колкото и подробна да е информацията обаче, от един момент нататък се разчита на опит и тогава наистина проличава кой има зад гърба си достатъчно надпревари в Монте Карло.