Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Системата на Лотус все пак може и да мине

Системата на Лотус все пак може и да мине

22
0
Лотус

Въпреки че ФИА официално оповести мнението за забрана на специалната спирачна система на Лотус Рено, която е свързана с предното окачване, все още имало надежда, че системата може и да бъде използвана.

Крайното решение щяло да бъде взето от състезателните комисари преди началото на първия състезателен уикенд в Австралия. След становището на на ФИА от преди седмица обаче е малко вероятно разработката да мине, но все пак…

Това стана ясно по време на първите тестове на Кими Райконен с тима на пистата Рикардо Тормо до Валенсия. Кими кара болид от преди две години, но темата за специалното предно окачване, бе повдигната отново, защото екипът бе получил разрешение за нея преди година.

В тимът се чувстват ограбени, защото това е поредната им разработка, в която се инвестира доста, а тя става жертва на промени в правилата. Миналия сезон екипът бе развил иновативна система за позициониране на ауспусите, пред кутиите за радиаторите. Действието й обаче бе силно ограничено от промените в правилата. От Валенсия бе забранено променянето на картите за управление на двигателя между квалификацията и състезанието.

На Силвърстоун пък бе забранено за кратко изобщо обдухването с изгорели газове при отнемане на газта и отборът реши да не развива повече ауспусите, а да се насочи към системата, на така нареченото реактивно окачване на предната ос, което пречеше на „потъването“ на колата при спиране и функционира хидравлично. ФИА одобри системата и след тестовете за млади пилоти в Абу Даби в края на 2011 г. и останалите тимове започнаха да я развиват.

Но след това позицията се промени на 180 градуса. Според ФИА станала ясна връзката с аеродинамиката, което противоречи на правилата.

Запазването на клиренса при спиране води до отличен аеродинамичен ефект, който противоречи на точка 3.15 от техническия регламент, в която се забраняват подвижните аеродинамични елементи. Точката касаеща самата системите на окачването също била под въпрос. Тя е 10.2.1 и в нея се казва, че не може да има промяна в системата на окачването, когато колата е в движение.

В Енстън все пак се надяват, че комисарите може и още веднъж да имат ново разбиране на тези пунктове.