Едва през миналата седмица екипът на Маруся представи своята програма за предсезонните тестове. При началото им на 7 февруари на Херес се предвиждаше новото попълнение Шарл Пик да събира опит с болида от миналия сезон. При вторите изпитания, 14 дни по-късно в Барселона дебюта си трябваше да направи и новата кола. Тези планове обаче вече не струват.
Заради закъснение с производството на новата кола от екипа решиха да не участват в първите тестове на Херес.
„Решихме да не взимаме участие в първите предсезонни изпитания от 7 до 10 февруари“, обясни тим шефът Джон Буут пред Аутоспорт. „Искахме да участваме в тези тестове преди всичко, за да може Шарл да събере повече опит с болид от Формула 1. Две седмици по-късно пък дебют трябваше да направи новата кола.“
Работата по нея обаче явно се оказва по-трудна от очакваното.
„Както вече бе обяснено от нашия технически съветник Пат Саймъндс, MR01 ще е един напълно нов болид, който ще вземе много малко елементи от използваните през миналата година. Новата кола ще разполага също така с някои интересни и напълно нови механични компоненти и имаме нужда от известно време, за да ги подготвим.
Това за съжаление означава, че програмата ни се забавя и ще е малко безмислено да използваме новата кола, преди тя да е готова за това. Поради тази причина решихме, да се появим в Барселона с MVR-02. Смятаме да представим MR01 на първи март в Барселона за последните изпитания.
Това не е идеалното решение и не отговаря на плана, по които ни се искаше да работим.“
По този начин екипът ще е под сериозно напрежение, защото ако на последните тестове излязат непредвидени проблеми, отборът няма да има достатъчно време да ги отстрани преди първия старт в Австралия. Качествената подготовка за сезона със сигурност изглежда доста по-различно. Буут обаче е убеден, че избрания път е правилния.