След тотално несполучливия CFD-експеримент на Ник Уирт екипът на Маруся пое тотално различен курс. Пат Саймъндс пое нещата в свои ръце след като бе назначен за технически съветник в екипа. Британецът, който е един от най-опитните инженери във Формула 1, обича традиционните начини за развитието на колите от Формула 1. През тази година колата ще бъде изпитана и в аеро тунел, след като през последните две се формираше единствено на компютър.
Екипът на Маруся иска също така да бъде подпомогнат от кооперацията си с Макларън.
„Говорим предимно за процеси и методи. От Макларън ни помогнаха доста в тази област“, обясни Саймъндс пред Autosport. Според него обмяната на ноу-хау може да е много полезна и за двата отбора и да послужи като катализатор за развитието на един конкурентен автомобил.
„Със сигурност искаме да ускорим процеса на развитие. От Ред Бул се справиха чудесно с това. Ние също искаме да се опитаме да напредваме по-бързо. Начин да се постигнат тези цели е кооперация с някого, който добре знае, как се случват нещата.“
За Саймъндс клиентски коли, както тези на Торо Росо в миналото, са нещо неприемливо.
„Като инженер за мен е тръпка да създавам различна от другите кола. Като се види колко много едномаркови серии има, от инженерна гледна точка трябва да ви кажа, че това е смърт за моторните спортове. Това е ужасно. Като млад инженер можех да се развивам само и единствено, когато се съревновавах с другите инженери.
Ако бъдат допуснати клиентски коли, ще се загуби магията на спорта. Може да стане така, че клиентите да решават позицията си за дадено състезание, за да помогнат на партньора си. И това вече няма да е състезание. Но, никой не очаква, сами да си правим двигателите или да развиваме собствени гуми. Клиентските трансмисии също са нещо нормално днес. Така че въпросът е, къде е границата?“