От тима на Макларън са се свързали с Мерцедес, проучвайки възможността евентуално да използват задвижващи системи на щутгартския концерн във Формула 1. Рейсинг директорът на тима Ерик Булие заяви миналата седмица, че отборът няма намерение да прекратява договора си с Хонда, както и че в екипа са наясно какви са проблемите на MCL32. Той обаче не скри, че според Макларън основният виновник за проблемите по време на тестовете е задвижващата система на японския производител. Фернандо Алонсо бе още по-краен и директно заяви, че моторът на Хонда е ненадежден и няма достатъчно мощност.
Според информацията на BBC контактът на Макларън с Мерцедес бил неформален и не е довел до никаква резолюция от която и да е от страните. Нито един от екипите не коментира новината. Смята се обаче, че бордът на Мерцедес и спортният шеф на щутгартската компания Тото Волф са склонни да обмислят варианта да доставят агрегати на екипа от Уокинг.
Партньорството на Макларън и Хонда досега няма добри резултати, като и двете страни са разочаровани от лошото представяне в шампионата на Формула 1. Прекратяването на договора им обаче би било наистина сложно. Хонда влага около 100 милиона долара годишно в проекта си за F1, а Макларън не плаща задвижващите системи. Японският производител освен това плаща половината от заплатите на пилотите в Уокинг, като и дава допълнителни средства като спонсорски пари.
Подобно финансово участие трудно може да бъде компенсирано, а Макларън няма основен спонсор от 2014 г. Според BBC при евентуално разтрогване на договора с Хонда, основните акционери в екипа – бахрейнският инвестиционен холдинг Мумталакат и Мансур Оджех – може да се окажат принудени да попълват финансовите загуби. Те притежават съответно 50% и 25% от тима (останалите 25% са на Рон Денис).
Макларън и Мерцедес работиха заедно във Формула 1 от 1995 до 2014 г.