Новият болид на Форс Индия днес бе представен официално на пистата Силвърстоун. Впечатляващa, както и преди няколко дни при болида на Катерам, е предната част, където впечатление правят гърбиците в областта на предното окачване. Иначе, като цветово оформление, VJM05 е в познатите цветове. Новост обаче са големите лога на спонсора Сахара, които са лесно забележими на кутиите на радиаторите.
Това обаче не е изненада. Още през миналата година при обявяването на новия си партньор, стана ясно че Сахара ще допълни сериозно бюджета на отбора, който сега носи името Sahara Force India F1 Team.
Задвижването на болида отново е поверено на двигател на Мерцедес, който освен от индийците се използва от едноименния тим и от Макларън. Надеждите на Нико Хюлкенберг и Пол ди Реста са, да бъде записан най-добрия сезон за екипа до момента със сериозно подобрение спрямо шестото място от 2011 г.
Промяната в пилотския състав е факт от около месец. Адриян Сутил, който прекара в отбора няколко сезона бе заменен от досегашния тест пилот на екипа Нико Хюлкенберг. На негово място като трети пилот пък бе привлечен Жул Бианки от Ферари.
Бианки за последно участва в сериите GP2 и от няколко години е член на академията на Ферари за млади пилоти. През този сезон той ще има същата програма, както Хюлкенберг през миналата. Той ще участва в петъчните тренировки на някои от състезанията, за да събира полезен опит и знания.
И тримата пилоти присъстваха на представянето на болида в питлейна на Силвърстоун. Освен гърбиците в областта на предното окачване, впечатление прави също така и позицията камерата на носа. Тя е поставена на върха му и вероятно ще бъде използвана и като допълнитетелен аеродинамичен компонент.
От отбора са се отказали от революционни новости в VJM05 и са заложи изцяло на изчистени линии. Заради промените в регламента нови разбира се са и позициите на ауспусите. Те са в задната горна част на кутиите на радиаторите. За момента други новости по отношение на външния вид не са забележими.