Световният рали шампионат отива на север следващата седмица, където отбори и пилоти ще бъдат подложени на изпитанията на снежните отсечки в Швеция по време на втория кръг от първенството за 2012 г. Ситроен са готови за предизвикателството, което ще е с променен формат.
В четвъртък ще се състои първата в историята на WRC квалификационна отсечка – тя е създадена, за да позволи на най-добрите пилоти да избират стартовите си позиции и съответно да елиминира проблема с чистенето на пътя за първите по трасето. Петъчните етапи са основно в Норвегия, след това надпреварата се прехвърля в Швеция.
Себастиен Льоб и Даниел Елена започнаха сезона по възможно най-добрия начин, спечелвайки рали Монте Карло, като освен това взеха и максималния възможен брой точки от първия кръг. Те имат победа в Швеция, но тя е само една в иначе невероятната им кариера – през 2004 г. Въпреки не толкова доброто си представяне в тази конкретна надпревара, осемкратните шампиони не се отказват и ще борят за успеха.
– Това не е настилката, на която блестя, но обичам да се състезавам в Швеция – заяви Льоб. – Всъщност това е едно от най-интересните за сезона ралита. В предишни състезания там условията са били такива, че за мен е било по-трудно да се надбягвам. При излитането ми през 2008 г. например ралито всъщност не бе зимно, защото температурите бяха над нулата и ледът се бе превърнал в кал. Миналата година финиширах шести, след като загубих надежда за победа, тръгвайки пръв по трасето и чистейки прясно навалелия сняг през първия ден, след което пък спуках гума… Когато обаче отсечките са покрити с прилично дебел слой лед и сняг, съм толкова бърз, колкото и съперниците ми.
Именно заради последните примери Льоб е наистина доволен от промените в правилата, тъй като те ще му позволят да реши от коя позиция да тръгва.
– Предишната система не бе справедлива, тъй като лидерът в шампионата на практика бе наказван на старта. Сега сам ще съм си виновен, ако нещо стане. И казвайки това, трябва да отбележа, че изобщо няма да е лесно да решиш кой поред искаш да тръгнеш в колоната. В Швеция първите няколко автомобила оставят след себе си слой натрошен лед, а това намалява сцеплението в момента, в който стъпиш на милиметър извън състезателната линия – допълни шампионът.
Той отбеляза също така приноса на Мико Хирвонен за настройването на DS3 WRC. Льоб обясни, че веднага се е почувствал комфортно в колата, когато изпробвал реглажите, предложени от финландеца.