Новият болид на Заубер е конструиран с особено внимание към представянето в квалификациите. Това отбеляза поелият практически функциите на технически директор Мат Морис. Той застана днес до шефовете Петер Заубер и Мониша Калтенборн пред медиите вместо напусналия Джеймс Кий.
Кий се раздели с тима от Хинвил само преди дни в навечерието на новия сезон и това предизвика много спекулации. Главният изпълнителен директор на отбора Калтенборн обаче, бе категорична, че напускането му не би трябвало да се отрази на представянето на тима дори и в първата половина на шампионата, когато тимът се трансформира, без да му търси заместник.
– Колата вече е готова и има своята потенциална скорост – отбеляза Мониша, която не искаше да влиза в детайли относно напускането на талантливия Кий, но отбеляза, че и двете страни не са били удовлетворени и са се разделили. – Той дойде при нас в много важен момент, когато от корпоративен отново трябваше да станем частен тим и свърши страхотна работа, за която му благодарим – каза още тя, като поясни и че тимът няма финансови проблеми и се разраства отново до 300 човека.
Морис бе доста откровен в описанието на новите системи в колата и отбеляза, че окачването е променено (задното е пулрод), за да се подобри работата с гумите и тяхното загряване. По този начин трябва пилотите да стигат по-често до топ 10 в квалификациите. Според инженера спирането на работата по дифузьорите с обдухване много рано през миналия сезон в Заубер може и да повлияе положително, но едва ли ще е решаващо за успеха, нищо, че другите ще загубят 2 сек от скоростта си без използването на обдухването.
На въпрос на ClubS1 относно по-отчетливата разлика във височината на двете части на носа, дори спрямо другите подобни нови коли, Морис отговори, че тимът е опитал да бъде на ръба на възможната височина, разрешена от ФИА, защото тя дава възможно най-добрите аеропараметри. Любопитно той коментира новия Макларън с думите, че може би някой иска да изглежда преди всичко красив.
С чувство за хумор говори и вездесъщият Петер Заубер, който отбеляза, че нещата са си все същите както всяка година – неговият английски пак не е достатъчно добър, а на подиума все така няма място за всичките 24 пилоти.
В заключение Калтенборн отбеляза, че тимът е стабилен, сигурен и води нови преговори със спонсори, като не е изключено да има и нови цветове за първото състезание от първенството.