Рено Спорт F1 доставят двигатели на най-много отбори през 2012 г. – 4 (Ред Бул, Лотус, Уилямс и Катерам). Моторът RS27 вече е доказан като качества, а всички отбори получават съвършено еднакви агрегати, излизащи от фабриката във Вири Шатийон. Увеличената работа пък (след подписването на договора с Уилямс) не пречи на екипа, който се погрижи навреме да адаптира разпределението на задачите, за да се справи с по-високото натоварване.
– Четири отбора означава четири различни протокола на работа, но се справихме отлично – заяви заместник-управляващият директор на компанията Роб Уайт. – Приложихме опита си от 2011 г., когато в началото трети екип се присъедини към нас, за да няма спад в цялостното представяне.
Промяната в правилата, забраняваща обдухването на дифузьорите, оказа влияние върху работата с моторите. ФИА постави и допълнителни ограничения за картите за управление на двигателите, което също изискваше известно напасване.
– При това положение екипите се върнаха към спецификации на изпускателни системи, използвани през 2010 г. Нещата обаче не са толкова прости като да върнеш часовника назад, тъй като автомобилите еволюираха от тогава досега. Трябваше да променим начина на интегриране на агрегата в шасито и цялостната конструкция около него, а освен това се наложи да го вършим спрямо четири различни варианта на ауспуси – обясни Уайт.
Положителната страна на последните промени според него е, че мощността ще се увеличи с около 10-20 к.с. спрямо 2011 г. Това означава, че максималната скорост на правите също ще се качи.
– Връщаме се към по-високите стойности на мощностите от 2009 г., тъй като след това обдухването стана доста по-разпространено – продължи Уайт. – Освен всичко това се постарахме още повече да подобрим издръжливостта. На теория това би ни позволило да доставяме мотори с по-големи възможности като жизнен цикъл и ще имаме варианти за работа през един толкова дълъг сезон с 20 планирани старта.