Екипът на Ситроен търси решение за проблемите с гумите на Мико Хирвонен. Финландецът водеше страхотна битка с Яри-Мати Латвала (Форд) във вчерашния първи етап от рали Швеция, но в края на деня губеше огромно количество време. Само в една отсечка той изостана с 22 секунди от времето на победителя в дистанция (Петер Солберг в конкретния случай), а това означаваше увеличаване аванса на Латвала във временното генерално подреждане.
Отборът е убеден, че може да се справи с проблема за днешните 8 скоростни отсечки. Самият Мико не бе съвсем сигурен на какво се дължи той.
– Трябва да направим нещо. На чакъла не можех да направя нищо – шиповете буквално изчезнаха, както и скоростта ми. Може би настройките са по-меки от нужното, знам ли – коментира разочарованият Хирвонен.
Промяна в реглажите обаче трябва да се прави много внимателно, за да не се налага компромис със стабилността на DS3 WRC за сметка на по-доброто използване на гумите.
Междувременно Себастиен Льоб заяви, че е изгубил шанс дори за подиума, след като загуби близо две минути заседнал в снега. Целта на шампиона сега е да вземе възможно най-много точки от надпреварата.
– С пет най-бързи времена от осемте истински отсечки спокойно мога да кажа, че бяхме бързи. Ралито обаче няма да се реши от чистата скорост. Видяхме в последните етапи колко е важна работата с гумите. Мико смята, че има наистина добър шанс да спечели и ние ще го подкрепим. Грешката на Себ пък бе малка, но му струва скъпо – заяви шефът на отбора Ив Матон.