Битката за рали Швеция изглеждаше почти решена в средата на последния ден от надпреварата, но изведнъж се съживи, след като Яри-Мати Латвала спука гума в първия етап след сервиза (Лесьофорс 2). Пилотът на Форд загуби 29 секунди при инцидента и авансът му спрямо Мико Хирвонен се срина от повече от половин минута до 8,4 сек.
– Всичко стана заради камък на трасето, който изобщо не бях видял. Изникна от нищото в коловозите. Почувствах го едва, след като го ударих – обясни финландецът обстоятелствата. – Сега трябва да вървя на пълна газ. Би трябвало всичко да е наред, но се налага да натисна педала.
Латвала точно това и стори и в Рамен 2 избяга още 3 секунди на Хирвонен. Бе категоричен, че победата е изключително важна както за него, така и за отбора и трябва да се съсредоточи максимално за пауърстейджа. Там взе още 3,7 сек и на финала спечели с аванс от 16,6.
Междувременно Хирвонен не изпитваше някакви сериозни надежди да измести бившия си съотборник от върха на класирането.
– Трябваше да се откажа доста рано в тази отсечка – каза той след Рамен 2. – Беше ужасно хлъзгаво и няколко пъти едва не изтървавах колата. Карах на пълна газ и си съсипах гумите. Да, Яри-Мати спука гума преди това, но в тези километри неговият комплект бе в далеч по-добро състояние от моя. Не мога да се боря с това. Ще е чудо, ако постигна нещо с моите до финала.
В крайна сметка той остана втори, въпреки огромното желание да спечели за трети пореден път надпреварата в Швеция.
Спукана гума бе причината Петер Солберг да изтърве третото място. Мадс Остберг го зае, след като с изненада бе установил на времевите контроли, че сънародникът му губи време, макар той самият да не караше на върха на възможностите си.
– Стараех се да съм внимателен, да пазя гумите си за следващата отсечка – допълни Мадс.
Евгени Новиков контролираше темпото си до края и не допусна грешки. Стабилното му представяне отказа още снощи Себастиен Льоб от гонитба – французинът се стараеше само да поддържа разликата спрямо Хенинг Солберг, но не и да преследва Новиков. Шампионът освен това бе убеден, че карането на пълна газ в пауърстейджа е съпроводено от 90% шанс за спукване на гума и не виждаше смисъл да рискува. Точно той обаче бе най-бърз и ще вземе бонус точките за победата си в последния етап.
Хенинг Солберг е седми в класирането, а топ 10 се допълва от Патрик Сандел (Мини), Мартин Прокоп и Ейвинд Брюнилдсен (и двамата с Форд Фиеста).