По интересен начин компанията BMW представя новата си 6-Series. Първоначално през есента на 2010 г. дебютира кабриолета, докато купето бе демонстрирано през миналата пролет.
Сега, с лансирането на най-силните им версии М6, баварците подхождат по обратния начин – макар и представени едновременно виртуално, широката публика ще види първоначално закрития М6 Купе в Женева след 20-тина дни, докато кабриолетът с магичната буква в наименованието ще дебютира пред посетителите на автосалон в Ню Йорк през април. Може би защото е по-близо до топлото време, което вече всички очакваме с нетърпение.
Най-бързите модификации на шестицата не изненадват с нищо в технически аспект – задвижват се от познатия от новия суперседан М5 4,4-литров агрегат с два турбокомпресора. Осемте му цилиндъра вадят същите 560 к.с. в диапазона 5750-7000 об/мин. Пикът на въртящият момент от 680 Нм е наличен от 1500 до 5750 оборота на коляновия вал. Електронният ограничител се включва чак при 7200 об/мин.
Цялата мощ се предава към задните колела през 7-степенна автоматична трансмисия с два съединителя, а многодисков самоблокиращ диференциал в задна ос разпределя тягата между двете колела в съотношение от 0 до 100%.
Динамичните характеристики са съвсем по-слаби от тези на М5 – ускорението до 100 км/ч заема 4,2 сек при закритата версия и 4,3 сек при откритата (4,1 сек. при седана). Максималната скорост е ограничена електронно на 250 км/ч, но при желание може да се постигнат и 305 км/ч. с опционалния M Driver,s Package.
Независимо от тази динамика обаче, разходът на гориво е съвсем умерен – 9,9 литра средно за купето и 10,3 за кабриолета. Тук сериозна помощ са оказали мерките за намаляване на теглото на автомобилите – покривът на закритата версия е от карбон, вратите и предния капак са алуминиеви, а страничните панели отпред са от термопластмаса. В резултат купето тежи 1850 кг, а кабриолетът – 1980 кг.
Стандартното окачване на шестицата е модернизирано, амортисьорите са адаптивни с три режима на работа, с колкото разполага и променливото кормилно управление, имащо и две М-настройки. В сравнение със стандартната 6-Series, тук предната следа е увеличена с 30 мм (1630 мм), докато задната е свита с 45 мм (1612 мм). За първи път в автомобил на компанията се предлагат и карбоново-керамични спирачки, налични за опционалните 20-цоловите джанти (със златисти апарати).
Базовото оборудване е изключително богато, като включва и адаптивно светодиодно осветление. В списъка с опциите могат да се намерят и неща като камери за кръгов обзор, система за нощно виждане, мултимедийна система с навигация, достъп до интернет, аудиосистема Bang & Olufsen с 16 говорителя за купето (12 за кабриолета).