На 52 години Мартин Брандъл се подготвя за деветото си участие в 24 часа на Льо Ман. За първи път обаче ще е със сина си Алекс и това е едно съвсем ново изживяване за британеца. Двамата ще се състезават със Зитек-Нисан №42 на Грийвс Моторспорт, а Брандъл старши споделя спомените за предишните си участия в легендарната надпревара и очакванията си за тазгодишната в интервю за aco.com.
– Кой е най-хубавият ти спомен от Льо Ман?
– Моментът, когато бях на подиума, след като спечелих с Ягуар през 1990 г. Имаше страшно много фенове на марката, които ни подкрепяха неистово. Викаха в продължение на часове. 1990-та беше, мисля, първата година на новите шикани на Мулсан. Старата права бе едновременно плашеща и вълнуваща за каране.
– Преди това си превземал Мулсан без каквито и да са криви…
– И усещането бе уникално, нямаше нищо подобно където и да е другаде в автомобилния спорт. На всичкото отгоре на Мулсан дъх не можеше да си поемеше, защото имаше вероятност да попаднеш на отломки, повредени коли, дори маршали на пистата. Метеорологичните условия се променяха бързо или пък някоя спукана гума променяше скорострелно ситуацията.
– Да се върнем към настоящето. Как върви кариерата на Алекс?
– Много добре. През 2012 г. има чудесна състезателна програма – Льо Ман, ELMS (европейските серии Льо Ман), GP3. Приключи с обучението си и има година-две да се съсредоточи изцяло върху надпреварите. Надявам се да продължи със състезанията за издръжливост, защото според мен тази категория ще е изключително успешно през следващите няколко сезона.
– Откъде дойде идеята да се състезавате заедно в 24 часа на Льо Ман?
– С Алекс бяхме екип в Ламборгини Трофео на Хокенхайм, както и в други стартове. Аз все още съм бърз и физически подготвен да участвам в подобна надпревара. Изглеждаше съвсем логично да използваме възможността. Много сме благодарни на Нисан за това, че ни даде шанс да я осъществим.
– Как можеш да помогнеш на Алекс?
– Понякога научаваш нещата по трудния начин, но се надявам да мога да помогна на Алекс да премине по-бързо процеса на обучение, за да стигне топнивото в категорията. Постоянно обсъждаме предизвикателствата и шансовете си, учим се взаимно един от друг.
– Как може той да ти е полезен?
– С това, че е наясно с новите техники за по-бързо управление и ще е безкрайно добре информиран относно събирането на информация за колата. Нямам търпение да сравним обиколките си, за да видим кой къде е.
– Кой е по-бърз?
– Той е на 21, аз – на 52. Моят опит ще има значение по време на надпреварата, но очаквам неговата чиста скорост да е по-висока.
– Каква е целта?
– Преди всичко да се забавляваме по време на изживяването Льо Ман. Ако спечелим класа LM P2, то това ще е нещо специално.