Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Де ла Роса смята, че новите гуми на Пирели може да са...

Де ла Роса смята, че новите гуми на Пирели може да са проблем за Макларън

31
0
Педро де ла Роса

Педро де ла Роса имаше възможността да тества новите гуми на Пирели при първите предсезонни тестове на Херес. Испанецът е смятан за специалист по въпроса с гумите след като доста време бе тест пилот за Макларън и извършваше множество тестове за продуктите на Мишлен и в последствие за Бриджстоун, а през миналата година изпълняваше функцията на пилот изпитател и за Пирели. Според неговото мнение характерът на състезанията няма да се различава особено много от този през миналата година.

„Нещата няма да се променят много спрямо миналата година – да речем, на състезание ще имаме между две и три спирания в бокса“, обяснява Де ла Роса пред Аутоспорт.

Пирели се концентрира през зимната пауза, да намали разликите между различните смеси, което според мненията на някои пилоти, гумите ще достигат по-бързо до работната си температура. Според испанеца обаче промяната в гумите може да доведе до повече спирания в бокса, в сравнение с миналата година.

„Сега твърдата смес е доста по-мека спрямо миналата година и разликите, най-вече между твърдата и средната смес ще са много по-малки.“

Според Де ла Роса по-меката твърда смес ще доведе до повече спирания, което може да повлияе и върху разпределението на силите.

„Със сигурност това няма да е от полза за отборите, които бързо загряват гумите и за пилотите, които предпочитат по-твърдите смеси.“

Според испанеца, това важи най-вече за бившия му отбор Макларън. Екипът от Уокинг се показа като много силен именно в състезанията, когато другите отбори имаха трудности в загряването на гумите. Обратното пък важи за Ферари, при които обаче по-меките смеси явно пасват по-добре. Освен това Пат Фрай, за когото ви разказахме подробно в последния 146 брой на списание ClubS1, отдели много време и усилия, за да реши именно този проблем.

При всички положения новите гуми би трябвало да подпомогнат до голяма степен малките отбори, които заради финансовите си проблеми не могат да изчистят максимално аеродинамиката и от там имат по-ниско аеро притискане. Или поне така смята испанецът.

„Смятам, че малките отбори като нас ще са облагодетелствани, защото в миналото точно тези отбори имаха проблем със загряването на твърдите гуми.“