Това е едно състезание, което е почти безсмислено и което от години се води във Формула 1. Под предтекста за намаляване на разходите или поради изтъкването на други причини, непрекъснато се правят промени с цел, да се намали скоростта, да се запази равновесието и т.н. Да спреш прогреса обаче е невъзможно и това явно не бе разбрано от някои хора като Макс Мозли, които смятаха, че могат да контролират всичко и всички във Формула 1 и моторните спортове. И явно точно тези хора не могат да разберат, че всяка промяна води до нови, значително по-сериозни разходи. Също така им е трудно да разберат, че масата от инженери, събрани във Формула 1 са сред най-къдърните и интелигентни хора, бълвани от университетите в цял свят. Точно тези инженери винаги намират, а това е съвсем естествено, начин да измислят решение съобразено с правилата, но даващо нов тласък на колите напред в механичен, аеродинамичен и технологичен план. Та именно спортните ръководители се мъчат всяка година, да направят тези болиди по-бавни. Но въпреки това ако не всяка година, то през малко повече време колите наваксват темпото и продължават с развитието си.
След края на миналия сезон бе забранено обдухването на дифузьора на болидите. По този начин бе загубено допълнителното аеродинамично притискане, което се получаваше посредством тази система. С идеята да се ограничи това притискане, преди няколко години отново имаше орязване на аеродинамиката, но както вече казахме, прогреса не може да бъде спрян. И така след загубата на притискането, с развитието на гумите на Мишлен обаче се появи доста по-сериозно сцепление (което иначе се получаваше благодарение на притискането).
„Заради гумите на Пирели, които през тази година дават повече грип, почти не се усеща липсата на обдухване на дифузьора“, обясни след първите изпитания Люис Хамилтън. „Освен това в момента вероятно имаме повече притискане, отколкото в началото на миналата година. Имаме много добра изходна база. Сигурен съм, че през годината ще си възвърнем благодарение на нашите инженери всичкото притискане, което загубихме заради забраната.“
Освен това новите характеристики на гумите водят и до промяна в баланса на болидите.
„През тази година имаме значително повече притискане на предната ос“, продължава Хамилтън. „В същото време нямам впечатлението, че сцеплението на гумите отзад се е подобрило. Отпред обаче е забележимо. Така че вероятно ще ползваме кофигурация с по-малко съпротивление на предното крило, което пък означава възможността за постигнато на по-висока скорост.“
Забележително е задоволството на 27-годишния пилот от развитието на гумите на Пирели, с които той през миналата година, след като италианците смениха Бриджстоун, явно не се справяше толкова добре, колкото колегата си в Макларън, Дженсън Бътън.
„През миналата година често се получаваше, задните гуми бързо да свършат ресурса си, след което качествата им се влошаваха драстично. Това ставаше на степени, като в последната те бяха направо мъртви, бяха си отвратителни.“
И това водеше до задължителен стоп в бокса.
„От тази гледна точка новите гуми са различни“, обясни Хамилтън, аргументирайки се, че на изпитанията в Барселона при износването на гумите вече не се получаваше единствено приплъзване на задната част, но и на предната. Това, което звучи като регрес обаче може да се окаже прогрес.
„Не знам дали това се дължи на факта, че бе още студено или че не бяхме сложили точната смес. Но ще разберем, как стоят нещата и ще направим анализ на всички данни.“
След преполовяването на зимните тестове обаче вече за всички е ясно, че гумите от последно поколение са по-добри от тези използвани през миналата година. Точно както твърдеше и спортният шеф на Пирели, Пол Хембри.
Хамилтън е съгласен с него, като казва: „Гумите са различни, но изглежда са по-близки като характеристики и държат повече време.“