Ферари определено изпитва трудности с новата кола F2012. Всички в отбора смятат, че колата разполага със сериозен потенциал, но все още за техническия персонал и пилотите е трудно да разберат и да се адаптират към начина на работа на новите решения в болида. Което ще е необходимо, за да може Фернандо Алонсо иска да е конкурентноспособен на първото състезание в Мелбърн. А испанецът все още не е доволен от сцеплението на колата си в излизането от завоя, поне след втория ден на тестовете в Барселона.
През нощта от Италия дойдоха нови части за скоростите, които ще бъдат изпробвани днес за първи път от Фелипе Маса. Дали това ще подобри тракцията не е съвсем ясно, по-скоро не. Това, което до момента прави сериозно впечатление на Алонсо е, че болидите от последно поколение са трудни за каране. Това според него се дължи най-вече на влезлите през тази година ограничения за изпускателната система.
„Задната част на колите през тази година е значително по-нестабилна след премахването на обдухването на ауспусите“, обяснява Алонсо, за когото новите смеси на Пирели са допълнително предизвикателство. „Болидите в състезание ще са по-трудни за каране, защото смесите като цяло са по-меки.“
Поради тази причина испанецът натиска не само отбора си да развива новата кола, но и себе си. И то въпреки че според него, като каране сезон 2011 е бил най-добрия правен от него.
„Човек трябва винаги да се развива“, обяснява звездата на Ферари. „Трябва да подобряваш стила си непрекъснато и да се напасваш към новите правила.“
И при спиранията в бокса според Алонсо има достатъчно потенциал за развитие.
„Става дума действително за спечелването само на няколко хилядни от секундата, но понякога и те са решаващи.“
В края на състезанията пък физическото състояние е от огромно значение.
„Има голяма разлика, когато в последните десет обиколки си с бистър ум и добра концентрация или си изморен и гледаш просто всичко да свърши.“