Спиранията в бокса във Формула 1 тази година ще бъдат с около половин секунда по-дълги заради новите по-широки гуми. За 2017 г. продуктите на Пирели са с около килограм по-тежки и с 25% по-широки, което за предните означава 60 мм, а за задните 80 мм. И това неминуемо ще забави работата на механиците. През миналия сезон най-бързи като средна стойност бяха тези на Уилямс, като в Баку постигнаха най-доброто време за годината – 1.92 сек.
По думите на спортния мениджър на екипа на Франк Уилямс – Стив Нилсен, в тима са променили оборудването си, за да може да се справят по-добре с новите изисквания на гумите, които правят работата на механиците по-трудна. Очакванията са общото време за смяна да се забави с 0.5 сек, но Нилсен не изключва възможността в хода на сезона да видим отново времена от 2 секунди.
„Питстоповете на Уилямс включват 34 действия, което означава, че 34 неща трябва да се случат за около 2 секунди, каза Нилсен пред Аутоспорт. – Ако едно от тях се обърка, това може да спре и да забави процедурата. От тези 34 действия, 12 са свързани с по-големите и тежки гуми.“ Например гайките за задните колела са по-навътре и е по-трудно за механика с пистолета да стигне до тях.
„Трима човека се занимават със смяната на една гума. Заради по-големите размери на колелата, те трябва да си оставят повече пространство, тъй като са много близо един до друг по принцип – на няколко сантиметра. Това според нас добавя 0.1-0.2 сек към общото време, каза Нилсен. – Може отново да видим постижения около 2 сек, но те ще са единични случаи. Важно е обаче да има постоянство. Няма смисъл да направиш един стоп за 1.9 сек, ако останалите ти са за 3.5 сек.“