Вторият ден от тестовете в Барселона бе с две лица. Сутринта пилотите почти не можеха да влязат в ритъм заради непрестанните прекъсвания на сесията, като преди началото и пък се наложи забавяне с половин час заради падналата над пистата мъгла.
Следобед нещата изглеждаше, че ще продължат по същия начин, след като само броени минути след рестарта повреда в скоростната кутия на болида на Нико Хюлкенберг предизвика нови червени знамена. Пилотът на Форс Индия не успя повече да излезе на пистата, а друг състезател преследван от проблеми през целия ден, Жан-Ерик Верн от Торо Росо, бе почти до края на върха.
При идеални условия сутринта, той записа време от 1:23,126 мин. което освен че бе най-доброто преди обед, дълго време го остави начело. Няколко минути преди края обаче подобно на вчерашния ден Ромен Грожан успя да подобри времето на своя сънародник, постигайки 1:22,614 мин. Пилотът бе със софт гуми по време на обиколката си и подобри времето си от първия ден с повече от половин секунда.
На третото място се нареди Себастиян Фетел. Световният шампион се бе концентрирал сутринта върху спиранията в бокса и малко преди обед след тест на системата за захранване с гориво остана на трасето без бензин. В следобедната сесия пък бе изпробван нов модифициран спойлер, а през утрешния ден се очаква тестването на финалния преработен пакет преди състезанието в Австралия. Следобед Фетел направи симулация на състезание, с няколко дълги излизания, като две от тях бяха с продължителност по 15 обиколки. Най-добрата си обиколка германецът постигна с гуми медиум и остана на 0,7 сек зад Грожан, който следобед работеше по подобна програма.
Фернандо Алонсо бе начело през голямата част от сутрешната сесия, но в крайна сметка остана четвърти, на 0,833 сек зад водача. F2012 днес бе снабден с нови части, заради което по предното и задното крило на колата отново бе нанасяна аеро боя, за да може да разберат инженерите поведението на потоците. Сутринта той бе доволен, защото проблемите със сцеплението, спъвали досега Ферари, изглеждаха преодолени. Това се потвърждаваше и от доброто му време в последния сектор на пистата.
Симулацията на състезание следобед обаче бе нов удар за Ферари. Вината за този удар бе значителното износване на гумите. Алонсо започна симулацията с гуми медиум, след което излезе със софт сместа. Времената на обиколка се сринаха само за осем обиколки, като от 1:29 стигнаха до 1:32 мин. Една обезпокояваща тенденция. И при третото излизане с гуми софт нещата не се промениха особено – времената бяха между 1:28 до 1:31 мин.
При същата фаза Грожан редовно даваше времена под 1:30 мин. Интересното е, че пилотът на Лотус изглежда се справяше по-добре и от Фетел.
Михаел Шумахер причини две спирания на тестовете сутринта, като в единия случай подобно на Фетел остана без бензин, а при втория излетя от трасето. Следобед и при него предстоеше симулация на състезание, като най-доброто му време (осмо за деня) дойде с меките гуми и на моменти времената му бяха дори по-добри от тези давани от Фетел.
Люис Хамилтън записа едва девето време, като следобед изглежда бе съсредоточен върху намирането на точния баланс и за разлика от конкурентите си от Ферари, Ред Бул, Лотус и Мерцедес, не направи симулация на състезание.
Интересно бе представянето на Хейки Ковалайнен, който се бе възстановил от хранителното си натравяне. Той записа пето време, но със супер меките гуми, които по принцип не се използват по време на уикенд в Барселона.
Утре тестовете продължават, като Райконен ще се появи вместо Грожан. За Макларън, Ред Бул, Ферари и Мерцедес пък се завръщат Бътън, Уебър, Маса и Розберг.
поз. | пилот | отбор | време | обиколки |
1. | Ромен Грожан | Лотус | 1:22,614 | 123 |
2. | Жан-Ерик Верн | Торо Росо | 1:23,123 | 31 |
3. | Себастиян Фетел | Ред Бул | 1:23,361 | 85 |
4. | Фернандо Алонсо | Ферари | 1:23, 447 | 124 |
5. | Хейки Ковалайнен | Катерам | 1:23,828 | 104 |
6. | Камуи Кобаяши | Заубер | 1:23,836 | 77 |
7. | Нико Хюлкенберг | Форс Индия | 1:23,893 | 33 |
8. | Михаел Шумахер | Мерцедес | 1:23,978 | 79 |
9. | Люис Хамилтън | Макларън | 1:24,111 | 65 |
10. | Бруно Сена | Уилямс | 1:24,925 | 48 |