Тази седмица стартира новият световен шампионат на ФИА – за състезанията за издръжливост или World Endurance Championship (WEC). Първата надпревара от него е 12 часа на Себринг, а с това започва и един от най-важните за Ауди сезони. Цели три различни версии на R18 LMP1 ще се появят на писта тази година: R18 TDI (победителят от 24 часа на Льо Ман през 2010 г.) ще се надбягва на Себринг, а по-късно ще се появят и представените наскоро R18 e-tron quattro и R18 ultra.
Новите правила в сериите ограничават мощността на дизеловите двигатели с около 7%. Редуциран е и обемът на резервоара (на 60 литра). Добавени са 15 кг баласт.
12-часовата класическа надпревара на Себринг пък е прочута като изключително тежък тест за пилоти и автомобили. Жегата е убийствена, трасето не е от най-равните и условията във Флорида наистина изпитват максимално всички. Досега има 61 заявки за участие – 31 от американските серии Льо Ман и 30 от WEC. Това ще доведе до сериозен трафик в надпреварата, а пистата е малко по-къса от 6 км и съществува непрекъснат риск от контакт.
3 R18 TDI ще се надбягват на Себринг със следните екипажи: Марсел Фаслер/Андре Лотерер/Беноа Трелюе, Диндо Капело/Том Кристенсен/Алан Макниш, Тимо Бернхард/Ромейн Дюма/Лоик Дювал.
– Първата надпревара от WEC без съмнение ще е вълнуващо събитие. Участието е невероятно, а за феновете и автомобилния спорт като цяло това е страхотен старт на световния шампионат. Ние ще сме с три автомобила и ще е трудно цялата надпревара да премине без каквито и да било инциденти. Трябва да се пазят от удари, да поддържат добро темпо, тъй като миналата година имахме бърз автомобил, но не постигнахме успех – коментира шефът на Ауди д-р Волфганг Улрих.
Ауди не са печели сам три пъти 12-те часа на Себринг от 2000 г. насам (през 2008 г. първи са Порше, а пред 2010 и 2011 г. – Пежо).
– В сравнение с модерните европейски писти Себринг е реликва от 60-те години на миналия век – обяснява Марсел Фаслер. – Това придава на трасето изключителен характер. Асфалтът пък е доста неравен. Първият и последен завои са смятани за тест на куража на пилотите. А на тъмно могат да са особено трудни. Като цяло осветлението не е най-доброто възможно. Атмосферата пък е уникална. Ако отпаднеш някъде към 10-ти завой например, направо ти е трудно да се върнеш в питовете. Феновете наистина обичат пилотите – допълва той.