По време на последните два дни от мартенските тестове в Барселона, Ред Бул решиха да изпробват последната версия на своята нова кола RB8. При всяко излизане на пистата обаче механиците правеха всичко възможно, за да скрият колата си от фотографите и очите на останалите работещи в пит лейна. Гората от хора, държащи чадъри, панели и платнища бе концентрирана най-вече върху задната част на колата.
Това веднага породи спекулации, че изпускателната система на „биковете“ не е съвсем легална. Консултантът в екипа на Ред Бул, д-р Хелмут Марко обаче отрече подобни възможности.
„Аз самият дори застанах пред обективите“, обяснява Марко пред Клайнен Цайтунг. „Става дума за изходите на ауспусите и свързаното с тях оформяне на каросерията. Подобно нещо може да бъде копирано много бързо и анализирано от противниците ни. Затова е цялата секретност.“
Системата на Ред Бул обаче не била нелегална.
„В правилникът ясно е описано, къде трябва да бъдат позиционирани ауспусите. При нас всичко е в нормите.“
Австриецът е оптимист за старта в Австралия след показаното на тестовете. Самият тим шеф на Ред Бул, Кристиян Хорнер се опита да намали очакванията, като заяви, че човек никога не може да е сигурен в резултатите от тестовете заради различните програми, по които работели отборите. Все пак множество експерти смятат шампионите от 2010 и 2011 г. отново за фаворити и през този сезон. До момента Макларън се смяташе за най-големият съперник, както и през миналата година. След чудесните времена на Мерцедес в дълги серии от обиколки и дадените резултати от Лотус, кръгът на фаворитите може да се разшири. Марко не се притеснява от съперниците.
„Отново имаме кола, с която ще можем да се борим за челните позиции. Все още е трудно да се направи точна оценка за състоянието на отборите. Много от тимовете криеха потенциала си в изпитанията. Нашият най-голям коз е, че имаме единен, сериозно мотивиран отбор, който бързо успява да решава наличните проблеми и продължава да се бори докрай.“