Основата на победата на Дженсън Бътън в Гран при на Австралия бе положена далеч преди началото на надпреварата на пистата Албърт парк, твърди техническият анализатор на ВВС Гари Андерсън. Бившият технически директор от Формула 1 е категоричен, че подготвителната работа на англичанина в петък и събота е с най-голям принос за успеха му.
– Бътън планира по-добре надпреварите от Люис, докато Хамилтън има повече скорост в отделен тур – неговият специалитет е една зашеметяваща обиколка – пише Андерсън в анализа си. – Дженсън се концентрира повече върху работа с колата си с повече гориво, труди се по това как реагира тя в различни ситуации. В крайна сметка обаче и двамата пилоти на Макларън износваха гумите си с еднакво темпо. Бавното каране с цел пазене на гумите води до загуба, така че са нужни такива настройки, че да си достатъчно бърз – каквито бяха тези на Бътън.
Според Андерсън Хамилтън не е допуснал сериозни грешки в състезанието, а и колата за сигурност повлия на изхода:
– За Себастиан Фетел щеше да е трудно да го изпревари, тъй като Макларън бяха с по-висока скорост на правите.
Грешката на тима от Уокинг пък е, че са се забавили с първите спирания в бокса, смята специалистът:
– Хамилтън загуби цели 4 секунди заради това. Това щеше да е най-голямото ми разочарование, ако бях на негово място. Измъкната си заради силното си темпо в началото, когато Фетел още се бореше с други коли. След това нямаха вина заради това, че Себастиан изпревари Хамилтън.
По-убедителното състезателно темпо на Ред Бул пък се дължи вероятно на по-доброто сцепление в неделя следобед, смята Андерсън.