Себастиен Льоб не харесва удължения формат на ралитата и ако той бъде въведен като практика в световния шампионат, това може да ускори оттеглянето му, сподели пилотът на Ситроен пред Аутоспорт.
Осемкратният носител на короната във WRC заяви още през януари, че този вариант на провеждане на кръгове от WRC не му допада.
Първият кръг от тазгодишното първенство – Монте Карло – бе цели пет дни, като за неделя програмата предвиждаше провеждането единствено на пауърстейджа. Договорът на Себастиен пък е за две години (до края на 2013 г.), но в него има клауза, която му позволява да си тръгне още на финала на настоящия сезон, ако има такова желание.
Удължаването на надпреварите е идея на президента на ФИА Жан Тод и мениджърът на WRC Мишел Мутон. Опитът с Монте Карло обаче не срещна особено положителни реакции не само от Льоб, но и от други състезатели и екипи. Оказа се, че повечето време по трасето усложнява живота на всички около състезанието, а особено тежка е ситуацията е на частните отбори, които така или иначе имат грижи с финансирането си.
– Трябва да призная, че тренировките и толкова дълги ралита вече са ми малко скучни. Карам от наистина дълго време. Онова, което може да ме накара да се оттегля, са пътувания – прекалено дълги са. Не казвам, че ще взема решение сега, но мотивацията ми за по-продължителни надпревари не е същата – сподели шампионът.
Французинът обяснява също така, че не е против промяната, особено ако е за доброто на спорта, но трябва да бъде убеден в полезността на по-дългите състезания.
– Аз съм пилот и карам където ми кажат. Удължаването не е предизвикателство за мен, а просто повече отсечки, които се повтарят. Харесва ми повече да сме на тренировки в сряда и четвъртък, ралито да е петък-събота, вечерта да си направим купон и в неделя да си ходим по домовете – допълни Льоб.
Себастиен има 154 старта зад гърба си в световния рали шампионат и от година-две от време на време се появяват слухове, че може да се откаже от спорта. Миналия сезон двубоят му със Себастиен Ожие в Ситроен нажежи сериозно обстановката, но в крайна сметка Льоб получи подкрепата на екипа и подписа за още две години с тях. Рекордьор с най-много WRC надпревари е Карлос Сайнц – 196.