Шведската компания иска данъчни облекчения за собствениците на екоколи Volvo Car Corporation предупреждава, че планираните от Европейския съюз съкращения на емисиите въглероден диоксид в природата могат да се окажат нереалистична цел. Като причина шведската компания изтъква липсата на достатъчно информационни инициативи, които да покажат на потребителите как ние хората влияем на природата посредством нашите автомобили.
Затова президентът на Volvo Стивън Якоби реши да се включи в годшиния семинар на европейската автомобилна индустрия в Брюксел. Там той изнесе притеснителни цифри и факти за вредните емисии в природата, като апелира за по-големи инвестиции в електромобилните технологии в бъдеще.
„Volvo Car Corporation призовава Европейския съюз да координира своите инициативи и да отделя повече средства за изследвания и информиране на гражданите. Всички ние трябва да се възползваме от технологичния напредък, но и да бъдем внимателни, защото се застрашава конкурентноспособността в автомобилната индустрия, като по този начин под въпрос остават стотици хиляди работни места“, алармира Стивън Якоби. Той подчерта, че инвестициите в електромобилите са от изключителна важност, защото според директивите на Европейския съюз до 2050 г. автомобилните производители трябва да ограничат с 60% сегашния разход на въглеродни емисии, за да предпазят планетата Земя от климатични катаклизми.
За тази цел до 2030 година автомобилите с конвенционално гориво трябва да бъдат намалени наполовина. 20 години по-късно те трябва да бъдат напълно извадени от употреба.
Този план е твърде оптимистичен, но не и невъзможен, според Якоби. Той напомня, че през 2011 г. са продадени по-малко от 50 хиляди електрически автомобили в световен мащаб или 0,1% от общия пазарен дял. Цифрите недвусмислено показват, че бензиновите и дизеловите автомобили ще продължават да доминират и в близките години. Затова преходът трябва да бъде плавен, като компаниите започнат да инвестират в постепенно намаляване на разходите на въглеродни емисии. В тази връзка Volvo следва своя собствена програма, като само за 2 години шведите са успели да намалят въглеродния диоксид от своите автомобили с 13%.
Според разпоредбите на Европейския съюз до 2020 г. общите продажби на електрически автомобили и хибриди трябва да заемат 3-4% пазарен дял, като последният следва да нарасне на 30% до 2030 г. Според Якоби, това е абсолютно нереалистична цел за момента, защото правителствата в страните-членки на съюза не инвестират в координирани информационни инициативи за вредите от въглеродните емисии. В много държави все още няма дори данъчни облекчения за собствениците на еко-автомобили -абсолютно недопустим факт според президента на Volvo.
Без помощта на властите цените на екотехнологиите и батериите ще продължат да бъдат високи и да оскъпяват допълнително крайната цена на новия автомобил. По този начин те отблъскват потребителите, смята Якоби. „Ние във Volvo сме сред лидерите в разработването на електрически автомобили. Тази година пускаме в продажба един фантастичен хибрид – Volvo V60, който се радва на страхотен интерес. Положихме неимоверни усилия, за да успеем да намалим цената на 50 000 евро, но тя все още е висока за клиентите“, коментира Якоби. Тук трябва да се намеси местната власт, която да осигури допълнителни данъчни облекчения за хората, които помагат за опазването на околната среда и спазване разпоредбите на европейския парламент. Потребителите трябва да бъдат и допълнително стимулирани, за да имат изгода от повторна бъдеща покупка. В заключение президентът на Volvo изтъква, че правителството на Китай, например, освен чрез данъчни облекчения, насърчи търсенето и експлоатацията на електрически автомобили още и с инвестирането на $15 милиарда в автомобилната икономика на страната. Подобни инициативи трябва да предприемат всички страни-членки на Европейския съюз, призовава президентът на Volvo Car Corporation.