ФИА потвърди отново, че задното крило на Мерцедес F1 W03 е легално. Лотус и Ред Бул искаха допълнително изясняване на въпроса, въпреки че още в Австралия автомобилът премина техническия преглед без проблеми.
Съперниците визираха системата в колата на Михаел Шумахер и Нико Розберг, която се задейства при използването на DRS. На Албърт парк никой не подаде контестация, но пък седемкратният световен шампион не финишира в надпреварата, докато съотборникът му бе извън точките. Устройството бе сред основните теми в падока, тъй като според Ред Бул и Лотус нарушава правилата, забраняващи пилотите да активират аеродинамични системи. Според Кристиан Хорнер точно това се случва, тъй като състезателят натиска копче, за да използва DRS-а и вторичният ефект от действието му е работата на системата.
Заради всичко това ФИА проведоха дискусии с всички отбори днес на пистата Сепанг, където този уикенд ще се проведе вторият кръг от световния шампионат на Формула 1. В крайна сметка федерацията повтори, че всичко е наред и позицията й относно Мерцедес-а остава непроменена. Екипите са уведомени, че според ФИА концепцията, вложена в F1 W03 е легална и не е свързана с пряко действие от страна на пилота.
– Устройството е изцяло пасивно. В него няма движещи се компоненти, не работи заедно с окачването. Няма нищо. И съответно не виждам правило, което да я забранява – заяви в Мелбърн рейсдиректорът Чарли Уайтинг.
При това положение Ред Бул и Лотус могат или да приключат въпроса, или да подадат официален протест по време на уикенда в Малайзия. Шефът на тима от Бракли Рос Браун пък каза наскоро, че цялата разправия около болида на екипа му умишлено отклонява вниманието от изпускателните системи на определени тимове, които според него нарушават правилата. Той обаче заяви, че няма да подава контестации.