Себастиен Льоб не допуска често грешки, но през вчерашния ден в Португалия той направи една решителна. След като успя да спечели първият нощен етап в четвъртък, в третия всичко се обърка. Французинът излезе на писата втори зад своя съотборник Мико Хирвонен, но на седмия километър той се преобърна през таван. Льоб и неговият навигатор Даниел Елена се измъкнаха невредими от разрушената кола, като дори спасителната клетка на неговия Ситроен DS3 WRC бе повредена. Така рали Португалия за него приключи.
„Достигнахме до едно възвишение, започващо с къс ляв завой, последван от дълъг десен“, обясни Льоб. „Даниел ми даде правилната команда, но аз продължих да завивам наляво. Когато се опитах да коригирам, вече бе късно. Колата се хлъзна и се удари в насипа в страни от пътя, и тогава започнахме да се превъртаме. С изключение на пораженията по спасителната клетка, нещата не изглеждаха толкова лошо. Клетаката свърши своята работа, но за съжаление е повредена.“
Това премахва възможността, Льоб да стартира по правилото Rallye2.
„Жалко е, защото преднината ми в класиране за световния шампионат вероятно ще изчезне след края на надпреварата.“
Тим шефът Ив Матон също бе доста разочарован след отпадането.
„Горната част на клетката бе доста повредена. Това означава, че първият удар е бил доста силен. Случват се и такива неща при нас, но имаме още една кола в състезанието и искаме да вземем максимален брой точки.“
Ситроен решиха да заложат на различна от Форд тактика. Льоб и Хирвонен стартираха от първите две позиции, докато техните основни съперници тръгнаха 16-и и 17-и. В края на деня Хирвонен бе едва трети, но само на 5 секунди зад Яри-Мати Латвала.
„Хубавото е, че разликата е доста малка, въпреки че стратегиите ни бяха различни“, обясни Хирвонен. „Не знам, кое от двете решения е било по-доброто. Ние обаче поехме по-малко рискове. Ако трасето бе по-прашно или беше заваляло по-рано, ние щяхме да имаме сериозно предимство. Сега трябва да наваксваме. И преди съм бил в подобни ситуации. Ще е идеално, ако успеем да спечелим ралито. Няма да съм доволен, ако завърша трети. Ще се борим, но трябва да мислим и за точките.“