Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ред Бул продължава борбата срещу F-duct на Мерцедес

Ред Бул продължава борбата срещу F-duct на Мерцедес

32
0
Кристиан Хорнер,Себастиан Фетел,Хелмут Марко

Въпреки 3-седмичната пауза между състезанията в Малайзия и Китай напрежението във Формула 1 не спада. Силите изглежда са доста изравнени и дори най-малките подробности могат да дадат разлика в представянето на колите. Затова и борбата е за всеки детайл. След като ФИА забрани системата на Лотус за регулиране височината на колата при спиране, системата F-duct на Мерцедес изглежда е трън в очите им. Подобна е и ситуацията при Ред Бул, където световните шампиони изглежда отстъпват от позициите си поне в началото на сезона.

„Сребърните стрели“ изглежда са доста силни в квалификацията, но пък в състезанието отново ситуацията не отговаря на желаното от управителния съвет в Щутгарт. Именно заради това, а вероятно и заради факта, че получава двигатели от Бриксуърт, от Макларън не протестират. Според последните слухове дори Макларън ще използват своя подобна система в следващите състезания, което ще е доста тежко за Ред Бул предвид, че и сега отборът изоства в борбата за победа в квалификацията и състезанието.

Досега протестите на Ред Бул и Лотус бяха отхвърлени и след двете състезания.

„Но нещата още не са свършили“, заяви д-р Хелмут Марко.

Според слуховете техническият директор на Лотус Джеймс Алисън е представил на техническия делегат на ФИА Чарли Уайтинг нова аргументация за преразглеждане на системата F-duct на Мерцедес. Така тя ще трябва да бъде обсъдена още преди началото на Гран при на Китай.

Досега тимовете, обявили се против системата, държаха на това, че тя се активира от пилотите, което е забранено от правилника. От ФИА пък контрираха, че на практика състезателите не включват F-duct, а DRS, който пък от своя страна задейства иновативното решение.

Кристиан Хорнер също е говорил с Уайтинг след предоставянето на новата аргументация от Алисън.

„Мисля, че той иска да помисли и вероятно в Китай ще ни каже своето решение“, обясни Хорнер пред Sky Sports. Сега отборите очаквали окончателното решение от страна на Уайтинг. „Тогава ще може да се мисли за алтернативи. Възможностите са да се съгласим с решението и да продължим напред, като разработим собствена система, която да бъде инсталирана в по-късен етап. Или пък може да подадем официален протест в случай, че не сме съгласни с интерпретациите на Чарли.“

Да се разработи собствена система обаче не е толкова лесно, защото тя е интегрирана в общата концепция на колата.

„Преди да вложим пари в развитието на такова устройство, искаме просто да сме сигурни, че ще е разрешено поне до края на сезона. Защото сме били свидетели на достатъчно технически решения, при които в един по-късен момент е ставало ясно, че не отговарят на регламента.“

Последната възможност за Ред Бул и Лотус да подадат протест е 12 април, точно ден преди официалното измерване на ФИА в Китай. (Повече подробности за системата F-duct може да прочетете в новия 148-и брой на списание ClubS1, който излиза на пазара през тази седмица.)

При моторите ситуацията е подобна, но с разменени роли. Мерцедес смятат, че Рено заобикалят забраната за използването на междинната газ чрез карти за управление на двигателя, при които чрез изключване на някои от цилиндрите двигателят влиза на празен ход и намиращите се в тръбите газове от предишните тактове се ускоряват, помагайки отново за обдухването на определени елементи на колата. Тези твърдения на екипа от Бракли бяха подкрепени със звукови записи, за които обаче в Париж останаха глухи.

„Мерцедес използва подобна система“, разказва анонимен техник от ФИА. „Но системата на Рено е по-добра.“