Руснакът Евгени Новиков, каращ Форд Fiesta RS WRC, показваше често своя сериозен талант през миналата година, но добрите резултати не се получаваха по една или друга причина. През изминалите месеци явно Новиков е променил нагласата си, като сега освен добри времена показва и стабилно каране без много рискове. Именно тази тактика помогна на руснака да се превърне от така наречения краш-състезател в един стабилен пилот. В края на 2011 г. той записа две седми места в Испания и Великобритания. В началото на този сезон пък записа две пети места в Монте Карло и Швеция. След отпадането в Мексико най-накрая дойде и дългоочаквания пробив – място на подиума в Португалия. Новиков завърши трети, след като голяма част от фаворитите катастрофираха, но след дисквалификацията на Хирвонен, той бе обявен за втори.
„Изключително съм радостен от моят първи подиум“, радва се Новиков. Голяма част от напредъка си той дължи и на опитния си навигатор, 56-годишният Денис Жироде. „Второто място бе максимумът, на които можеше да се надяваме. Денис и аз чакаме отдавна този момент.
Това бе невероятен уикенд. Навигаторът ми помогна много и се надявам в скоро време да се качим отново и да сме по-често на подиума.“
Французинът за първи път се качи на стълбичката на победителите през 2002 г., но това е първият с младия руснак и Жироде се радва на развитието му.
„За Евгени просто няма граници. Той е много, много добър пилот. Трябва да се има предвид, че той е много млад. В петък при отвратителни условия той показа фантастичен контрол над колата.
Мисля, че дори неговата младост до голяма степен му помогна, да вижда добре в мъглата. Понякога прави грешки, но когато си толкова млад, това е разбираемо. Мисля, че с всяко състезание увереността му нараства и ако той кара по цял сезон в следващите три години, ще видите един самоуверен талант, който рядко допуска грешки. Тогава ще познава добре и трасетата.
В Мексико беше малшанс. В колата имаше много прах и той през цялото време се притесняваше, дали този прах няма да навреди на белите ми дробове. Разбираемо е, когато се притесняваш за подобни неща да не си съсредоточен 100% върху трасето и да направиш грешка.“