Стартът на сезона в DTM (Германски шампионат за туристически автомобили) наближава. На 29 април на пистата Хокенхайм ще бъде открита годината за тази серия, която оправдано предизвиква огромен интерес. Като начало той се дължи на това, че представените там автомобили са значително по-мощни от тези в популяризирания от ФИА в последните няколко години WTCC. Втората причина е, че въпреки названието си „Германски“, този шампионат е по-скоро интернационален. Състезанията се провеждат на трасета в пет страни, а пилотите пък са събрани от цял свят. Впечатление правят имената на състезатели като Ралф Шумахер и Дейвид Култард, които прекараха дълги години във Формула 1, където записаха не една и две победи.
И може би последната, но не по важност причина за популярността на този шампионат, е завръщането на BMW след десетиления отсъствие. Така на практика се получава титаничен сблъсък между Мерцедес, Ауди и баварците.
Изключително интересна е техниката, с която се представят трите германски мастодонта в автомобилостроенето. Използват се V8 двигатели с максимален обем от 4 л. и максимум 4 клапана на цилиндър. Максималната мощност, която се постига е близо 500 к.с. Подобно на Формула 1 пък електрониката за управление на двигателите е еднаква за всички и се произвежда от Bosch.
Голямата част от колите пък е изработена от карбон, като карбонови са и спирачките. Това води до значително намаляване на теглото и съответно развиването на сериозни скорости за кратко време не е проблем. Оптималното разпределение на теглото също носи сериозно предимство. Мястото на пилота в колата отговаря приблизително на положението на задните седалки в цивилна кола, а за сигурността му са отговорни краш структури отпред и отзад. Още от 2002 г. пък е задължително ползването от пилотите на системата HANS.
Участие за тази година са заявили 24 пилоти. Трите марки пък разполага с по три отбора. Ето самите отбори и пилотите им:
BMW Team RMG:
1. Мартин Томчик (шампион от миналия сезон) – германец (30 г.)
2. Джой Хенд – американец (33 г.)
BMW Team Schnitzer:
7. Бруно Шпенглер – канадец (28 г.)
8. Дирк Вернер – германец (30 г.)
BMW Team RBM:
15. Анди Приол – британец (37 г.)
16. Аугусто Фарфус – бразилец (28 г.)
Audi Sport Team Abt Sportsline:
3. Матиас Екстрьом – швед (33 г.)
4. Тимо Шайдер – германец (33 г.)
17. Рахел Фрей – швейцарец (26 г.)
18. Адриен Тамбе – французин (21 г.)
Audi Sport Team Phoenix:
9. Майк Рокенфелер – германец (28 г.)
10. Мигел Молина – испанец (23 г.)
Audi Sport Team Rosberg:
21. Едуардо Мортара – италианец (25 г.)
22. Фелипе Албукерке – португалец (26 г.)
Mercedes H.W.A. AG
11. Гари Пафет – британец (31 г.)
12. Кристиан Виторис – германец (23 г.)
5. Джейми Грийн – британец (29 г.)
6. Ралф Шумахер – германец (36 г.)
Mercedes Persson Motorsport:
23. Роберто Мерхи – испанец (21 г.)
24. Сузи Волф – британка (29 г.)
Mercedes Mücke Motorsport:
19. Дейвид Култард – британец (41 г.)
20. Робърт Уикън – канадец (23 г.)
Календарът за този сезон:
1. Хокенхайм 29. април 2012
2. Лаузицринг 06. май 2012
3. Брандс Хеч 20. май 2012
4. Шпилберг 03. юни 2012
5. Норисринг 01. юли 2012
6. Нюрбургринг 19. август 2012
7. Зандвоорт 26. август 2012
8. Ошерслебен 16. септември 2012
9. Валенсия 30. септември 2012
10. Хокенхайм 21. октомври 2012