Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Пирели: Китай няма нищо общо с Австралия

Пирели: Китай няма нищо общо с Австралия

34
0
гуми,Пирели

Уикендът в Китай започва съвсем скоро и всички участващи отбори се обединиха около мнението, че правилната стратегия по отношение на гумите ще има решаващо значение. През изминалата година първите трима на подиума използваха различни стратегии и въпреки това разликата между тях бе едва 7,5 секунди.

Победителят Люис Хамилтън успя преди 12 месеца да спечели с три спирания в бокса. Класиралият се на второ място Себастиян Фетел направи само две. Марк Уебър пък успя да се класира трети, след като на стратегията с три спирания му позволи да се пребори за място на подиума въпреки че стартира 18-и. За разлика от Хамилтън обаче, той използва твърдите гуми в началото на състезанието.

„В Китай стратегията за използването на гумите може да е решаващата разлика“, обясни тест пилотът на Пирели, Хайме Алгерсуари. „През миналата година Хамилтън спечели със стоп повече от Фетел, докато Уебър в началото пазеше своите гуми, а в края атакува и стана трети.

След като от Пирели през миналата година доставиха в Китай твърди и меки гуми, то сега предпочетените смеси са медиум и софт. С две думи същите, както за откриването на сезона в Мелбърн. За разлика от миналогодишните гуми, настоящите показват малка разлика в представянето си. Благодарение на това италианците обещават още по-голямо разнообразие по отношение на стратегиите.

„Китай бе сред най-впечатляващите състезания през нашата първа година“, спомня си спортният директор на Пирели, Пол Хембри. „Задачата пред нас никак не е лесна. Искаме да се представим отново на ниво. Благодарение на промените през зимата, сега сликовете ни са още по-издържливи, което според нас ще допринесе за повече напрежение и интрига в състезанието.

Въпреки, че температурите в Китай по принцип са по-скоро ниски, износването на гумите заради характерът на трасето е сериозно. Очакваме много по-напрегнато състезание отколкото в Мелбърн, защото двете писти са много различни. Предизвикателствата пред нашите P Zero в Шанхай ще са много по-различни отколкото в Мелбърн.“

Специално дългите завои на китайската писта натоварват значително предните гуми.

„Правилните настройки на колата, особено на предната ос, са решаващи в Шанхай“, споделя впечатленията си и Серхио Перес, според когото първия завой е много интересен. „Там предната лява гума се натоварва изключително много. Идеята е да не се износят прекалено бързо гумите.“