Усмивките на шефа на Мерцедес в F1 Рос Браун и вицепрезидента моторспорт на щутгартския концерн Норберт Хауг бяха наистина красноречиви след финала на квалификацията за Гран при на Китай. Първите коментари и на двамата отбелязаха невероятното представяне на Нико Розберг, спечелил първи полпозишън в Гран при кариерата си, както и това на Михаел Шумахер. Двамата ще окупират утре първа редица на пистата до Шанхай, тъй вклинилият се помежду им Люис Хамилтън е с наказание (преместване 5 места назад за смяна на скоростна кутия.
– Изключително представяне на Нико и невероятна работа в средния сектор – сподели Браун. – Знаехме, че колата ни върви невероятно, особено в един бърз тур, но въпреки това той направи великолепна обиколка. Забелязали сме при Нико, че успява да извлече нещо специално от болида, точно когато това е необходимо.
Розберг слезе от болида си в Q3 без да прави втори квалификационен опит. На въпроса дали това бе израз на самочувствие и дали пилотът сам е решил да спре по-рано, англичанинът заяви:
– Не знаехме, че никой няма да го победи, но заедно решихме, че усилието е достатъчно. И освен това сега имаме комплект гуми повече от съперниците. Стартът на сезона ни бе труден и сме наясно, че не квалификацията е основното събитие през уикенда. Но знаем какво трябва да сторим, за да повторим това наистина невероятно представяне и в неделя. Аз и целият отбор сме наистина щастливи с постижението си. Кеке [Розберг] винаги много се е гордял с Нико, но сега има още по-сериозен повод за това, защото това определено бе изумителен тур.
Браун каза също така, че системата на F1 W03, включваща се при задействане на DRS-а, определено е по-ефективна на писти с дълги прави, макар че в състезание може да се използва само в зоните, където е позволена работата на подвижното задно крило. Затова тимът е внимателен в това отношение, но ще търси начини за максимално ефективното й прилагане.
– Отстрани дори изглеждаше лесно, въпреки че изобщо не бе така – каза от своя страна Хауг. – Невероятна работа, всички са доволни от постижението, което идва през третата ни година от завръщането на Мерцедес като заводски отбор във Формула 1.